مسوول سازمان اردویی و راهیان نور سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: یادمان های مناطق جنگی ایلام آمادگی پذیرش زائران و کاروان های راهیان نور در داخل و خارج از استان را دارد.
کد خبر: ۹۳۸۰۲۲۴
|
۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ "عارف یاسمی" اظهار داشت: در صورت از سرگیری اردوهای راهیان نور، یادمان ها و اردوگاه های استان مشکلی برای پذیرش بازدیدکنندگان وجود ندارد و تمهیدات لازم بهداشتی در این زمینه لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه اردوگاه های راهیان نور استان ایلام ظرفیت یک هزار نفر در شبانه روز را دارد، افزود: اتوبوس های حامل کاروان های راهیان نور و همچنین اردوگاه ها نصف ظرفیت را باید پذیرش کنند تا فاصله اجتماعی بین زائران رعایت شود.

مسوول سازمان اردویی و راهیان نور سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام ادامه داد: البته کاروان راهیان نور استان ایلام به طور معمول نیازی به اسکان و شب مانی در اردوگاه ها را ندارند و بعد از اردوی یک روزه راهی شهرستان های محل سکونت خود می شوند اما کاروان های خارج استان نصف ظرفیت اردوگاه ها پذیرش می شوند و در صورت تعداد زیاد کاروان ها، می توان از ظرفیت خوابگاه های ادارات و دانشجویی استفاده کرد.

یاسمی یادآور شد: حضور کاروان های راهیان نور در مناطق آبی و زرد با حفظ رعایت دستورالعمل های بهداشتی بلامانع است و همچنین در صورتی که خوابگاه خارج از محدوده شهرهای نارنجی و قرمز باشد و اتوبوس حامل زائران از این شهرها عبور نکند، حضور کاروان های راهیان نور در این مناطق نیز منعی ندارد.

وی اضافه کرد: باتوجه به آغاز سال تحصیلی جدید، از سرگیری کاروان های راهیان نور دانش آموزی به صورت فیزیکی و همچین استفاده از بستر شاد در دستور کار قرار دارد که البته باید برنامه های مجازی راهیان نور باید برای تولید محتوای جدید به روزرسانی شوند و آموزش و پرورش نیز زمان مشخصی را در برنامه شاد برای راهیان نور دانش آموزی بگنجاند.

یاسمی گفت: برای شروع به فعالیت کاروان های راهیان نور منتظر دریافت ابلاغیه قرارگراه راهیان نور کشور و ستاد ملی کرونا هستیم تا اعزام کاروان های زائران یادمان ها بعد از وقفه طولانی به علت شیوع ویروس کرونا، دوباره از سر گرفته شود.

به گزارش بسیج، یادمان نقطه ایثار قلاویزان، شرهانی، سه راهی جندالله، میمک، قرارگاه حضرت امیر المومنین (ع) و زمین فوتبال چوار از جمله یادمان های استان ایلام هستند.

ارسال نظرات