ارجونی: در جامعه ستایشگری ملاک معروف شدن و مشهور شدن نیست، بلکه محبوب شدن ملاک است./ بزرگترین رسالت هیئت اندیشه ورز بسیج مداحان،بررسی و ارائه راهکار برای مهمترین مسائل جامعه ستایشگری در استان است.
کد خبر: ۹۳۸۰۲۳۰
|
۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷

به گزارش خبرنگار بسیج مداحان، ارجونی مسئول بسیج مداحان و هیآت مذهبی کشور در دیدار با هیئت اندیشه‌ورز کانون بسیج مداحان سپاه ناحیه کرمانشاه، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام محرم و صفر و به‌ویژه اربعین اباعبدالله الحسین (ع) و پاسداشت مقام شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام، مدافعان سلامت و همچنین سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ۹۸۰۰ شهید استان کرمانشاه؛ در ابتدا به سخنان اخیر مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای عزیز در خصوص جهاد تبیین پرداخته و اذعان داشت: همه شما یک رسانه به هنگام و به‌روز هستید و هرکدام از شما در حوزه تبیین نقش و مسئولیت دارید و باید این نقش و مسئولیت خودتان را به نحو شایسته به‌مانند عرصه‌های دیگری که پای‌کار بودید، در حوزه بسیار مهم تبیین هم ان‌شاءالله پای‌کار باشید.

مقام معظم رهبری جهاد تبیین را این‌گونه تشریح فرمودند که واژه جهاد کلمه بسیار سنگینی است. حال منظور از تبیین، تبیین چه چیزی هست؟ تبیین این‌همه دستاوردهایی هست که امروز دشمن خودش اقرار می‌کند که این دستاوردها در حوزه‌های مختلف نظامی، فرهنگی، نظام سلامت و ... را شامل می‌شود. هر بار در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، هر جنگی در گوشه‌ای از خاک ایران، قسمت‌هایی از کشور به مستعمره کشورهای دیگر بخشیده شد. درصورتی‌که در طی هشت سال دفاع مقدس، یک وجب از خاک کشور به دشمن داده نشد و این‌گونه موارد یعنی همان تبیینی که رهبری فرمودند؛ لذا ان‌شاءالله باید آن ظرفیت‌های موجود در کشور در کشور را شناسایی و تبیین کنیم.

وی ادامه داد: نکته دوم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری شامل مهم‌ترین عملکرد بیانیه گام دوم است که ما میدان و عرصه را برای جوانان باز کنیم، پرچم باید به دوش جوانان داده شود و از تجربیات افراد باتجربه استفاده کرد.

ارجونی گفت: نکته بعدی دررابطه‌با طرح اعتلای ده‌ساله بسیج می‌باشد که پس از آماده‌شدن تقدیم حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) گردید و ایشان ضمن تأیید چند نکته را هم بیان فرمودند: ۱- امام خامنه‌ای فرمود بسیج پاره تن مردم و ملت است، یعنی نباید گفت که بسیج مداحان امروز کارش چیست؟ هرجایی که بسیج مداحان احساس کند که نیاز هست که کمک شود به جامعه ستایشگری باید آنجا و ورود پیدا کند؛ البته نه به‌عنوان مسئول و رئیس بلکه به‌عنوان نوکر. ۲- به خدا توکل کنید و از هیچی نترسید و خدا را مدنظر بگیرید و بروید به سمت جلو.

بنده موضوعات مختلفی در حوزه ستایشگری را مطرح می‌کنم که ممکن است هیچ‌کدام از مجموعه‌ها به آن نپرداخته باشند: ۱- حوزه نوگلان حسینی و زینبی ۲- جلسات روضه‌های خانگی که توسط خواهران برگزار می‌شود ۳- گروه‌های همخوانی و مدیحه‌سرایی اهل‌سنت در کشور؛ این مواردی که ذکر شد در واقع بخشی از کارهایی هست که توسط بسیج مداحان در حال پیگیری می‌باشد.

 

اگر در جایی دیدید که یک مداح اهل‌بیت رشد کرده است، علتش این بوده است که حول محور یک پیر غلام، همه جمع شده‌اند پس توصیه می‌کنم که مطمئن باشید شما ظرفیت‌های خوبی به‌مانند مداحان و شعرای خیلی خوب، مدیر هیئت‌های فعال، مسیر اربعین حسینی و هم مرزی با کشور عراق در استان دارید که اگر شناسایی شود برای هرکدام از آن ها، برنامه‌های متفاوتی را می‌توان برنامه‌ریزی کرد.

ریاست سازمان بسیج مداحان در اهمیت مبحث هیات اندیشه‌ورز افزود: بزرگترین رسالت هیئت اندیشه ورز این است که مهمترین مسائل جامعه ستایشگری را در استان و شهرستان ها مورد بررسی قرار داده  و راهکار برایش تعریف می کنند.

وی افزود: جامعه ستایشگری لازم است در حوزه های اخلاق، معرفت افزایی و بصیرت افزایی را باید در اولویت ماموریت خود قرار داد و حداکثر توان خود را بگذارد و همچنین در جامعه ستایشگری ملاک معروف شدن و مشهور شدن نیست، بلکه محبوب شدن ملاک است.

ارجونی در پایان خاطر نشان کرد: وظیفه بسیج مداحان آن است که در هر جایی از جامعه ستایشگری نیاز باشد، بسیج مداحان ورود پیدا می‌کند. بسیج مداحان تمرکز خودش را روی سه محور ۱- بصیرت افزایی ۲- توانمندسازی و تربیت مداح انقلابی ۳- مباحث آموزشی و محتوا قرار داده است

ارسال نظرات
آخرین اخبار