هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای سامانه گرمسیری ایلام هزینه شد

استاندار ایلام با بیان اینکه اجرای کامل طرح سامانه گرمسیری نقش مهمی در توسعه و تحول بخش کشاورزی استان دارد، گفت: تاکنون اعتباری افزون بر هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه هزینه شده است.
کد خبر: ۹۳۸۰۲۴۷
|
۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد نوذری روز یکشنبه در گفت و گویی خبری با اشاره به دستاوردهای سفر اخیر رییس جمهوری به استان اظهار داشت: سفر آقای رییسی به استان مرزی ایلام ۲ رویکرد مهم و ویژه داشت، اول اینکه توجه به مناطق کم برخوردار و شهرستان هایی که دارای شرایط خاص محرومیت بودند، مثل شهرستان تازه تاسیس هلیلان که رییس جمهوری در سفر خود دستور دادند گروهی ویژه در استان حضور پیدا کنند و مسایل و مشکلات این شهرستان مورد بررسی و احصا قرار گیرد.

وی تخصیص و پیگیری پروژه های با پیشرفت فیزیکی بالا را از دیگر دستاوردهای سفر رییس جمهوری به استان برشمرد و افزود: در جریان برگزاری نشست هایی که با حضور معاونان رییس جمهوری و وزرا برگزار شد، در چهار حوزه مهم نفت- گاز، کشاورزی، کردشگری و زیرساخت های اربعین تاکید ویژه شد.

استاندار ایلام بیان کرد: در حوزه نفت و گاز که مهمترین اولویت استان است و به عنوان یکی از شاخص هایی تلقی می شود که در حوزه اشتغال می شود دولت یک‌ نگاه ویژه به آن داشت توجه جدی به میادین نفتی استان شده است که هفت میدان نفتی جزو اولویت های اصلی بود که در جریان سفر اعتبارات خاصی به این حوزه تخصیص یافت.

نوذری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر بخش مهم حوزه کشاورزی استان یادآور شد: سامانه گرمسیری یکی از پروژه های مهمی است که تاکنون اعتباری افزون بر هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه هزینه شده است.

به گفته وی تکمیل و به سرانجام رساندن این‌ پروژه نیز از دیگر دستاوردهای سفر اخیر رییس جمهوری به استان بود که شخص آقای رییسی تاکید خاصی بر تکمیل و بهره برداری آن تا پایان سال جاری داشتند.

استاندار ایلام اضافه کرد: اولویت سوم دیگر استان بحث زیرساخت های اربعین بود، با توجه به تردد سالانه بیش از ۶۵ درصد زائران از مرز بین المللی مهران، بنابراین توجه به زیرساخت های این حوزه در بخش های جاده، راه و راه آهن نیز مورد توجه قرار گرفت و رییس جمهوری تاکید ویژه ای بر تکمیل این‌ مباحث داشتند و اعتباراتی در این خصوص هم تخصیص یافت.

نوذری توجه به بحث گردشگری را از دیگر اولویت های استان به عنوان یک ظرفیت بالا عنوان کرد و افزود: دولت توجه ویژه ای هم به حوزه گردشگری استان به عنوان عروس زاگرس داشت و تصمیمات خاصی هم در این خصوص اتخاذ شد.

ارسال نظرات