خبرهای داغ:
مدیر کانون بسیج جامعه کشاورزی قاین:

نیازمند اجرای طرح تولید محصول ارگانیک زرشک در خراسان جنوبی هستیم

مدیر کانون بسیج جامعه کشاورزی قاین گفت: اجرای طرح تولید ارگانیک، احداث آزمایشگاه تشخیص محصول ارگانیک در کمتر از ۱۰ppb از مهمترین راه های کمک به رونق بازار محصول زرشک در خراسان جنوبی است.
کد خبر: ۹۳۸۰۲۵۵
|
۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، "رضا بهروان" مدیر کانون بسیج جامعه کشاورزی قاین اظهار داشت: با توجه به اینکه خراسان جنوبی به عنوان قطب چند محصول استراتژیک مانند زرشک است متاسفانه مسوولان برای فرآوری این محصول چاره ای نمی اندیشند.

وی ادامه داد: برای فرآوری زرشک خراسان جنوبی، کارخانه کنستانتره در شهرستان قائن احداث شده است که به دلیل نداشتن مشتری کافی بایک دهم ظرفیت فعالیت می کند.

بهروان مهمترین موانع سر راه برای فراوری محصول زرشک را عدم وجود صادرات دانست و گفت: مهمترین وظیفه کشاورزان تولید محصول خوب باکیفیت و ارگانیک است.

وی مهمترین راه های جذب سرمایه گذار برای ایجاد کارخانه فراوری زرشک را رونق صادرات و فرآوری آن دانست و بیان داشت: متاسفانه اعتبار لازم برای حل مشکلات فراوری زرشک در استان وجود ندارد.

بهروان با بیان اینکه هرساله محصول زرشک برروی دست کشاورزان میماند، ادامه داد: عدم وجود بازار مطمئن برای محصول زرشک در استان وجود ندارد.

مدیر کانون بسیج جامعه کشاورزی قائن شناسایی خواص دارویی و غذایی زرشک از طریق صدا وسیما را مهم دانست و ادامه داد: رونق صادرات، اجرای طرح تولید ارگانیک، احداث ازمایشگاه تشخیص محصول ارگانیک در کمتر از 10ppb، رونق تازه خوری زرشک و تولید فرآورده های مختلف زرشک را از مهمترین راه های کمک به رونق بازار این محصول در استان است.

انتهای پیام/ 

علم و فناوری

ارسال نظرات
پر بیننده ها