همایش نکوداشت نماز نیروهای نظامی و انتظامی به همت سپاه ناحیه بن در این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۸۰۴۸۸
|
۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال بختیاری، حجت الاسلام والمسلمین صمدی یزدی در همایش نکوداشت نماز نیروهای نظامی وانتظامی شهرستان بن گفت: انسان ها در دنیا به  چهار دسته کافر، منافق، مسلمان و مومن تقسیم می شوند که هرکدام ویژگی های مخصوص به خود را دارند.

وی ادامه داد: کافر کسی است که به خدا، پیامبراکرم صلی الله علیه و آله و سلم و قیامت اعتقاد  ندارد و آن را در زبان هم بیان می کند و منافق کسی است که به خدا، پیامبراکرم صلی الله علیه و آله و سلم و قیامت اعتقاد ندارد ولی در ظاهر خود را معتقد نشان می دهد.

استاد حوزه و  دانشگاه افزود: مسلمان کسی است که شهادتین را بر زبان جاری کرده است و مومن کسی است که که علاوه بر گفتن شهادتین از احکام اسلام نیز تبعیت می کند.

حجت الا اسلام و المسلمین صمدی یزدی اظهار داشت: ایمان سه رکن دارد که عبارتند از : باور قلبی و راسخ به خدا، پیامبراکرم صلی الله علیه و آله و سلم و قیامت و کیفر و عذاب، جاری ساختن این اعتقاد بر زبان یا همان اقرار به لساناو تبعیت از دستوارات دین .

وی گفت: نماز یکی از مهم ترین دستورات دین اسلام است و اگر نماز انسان واقعی شد عامل معراج او خواهد شد, بنابراین همه وظیفه داریم با اقتدا به امام حسین علیه السلام, که در روز عاشورا نماز را اقامه کردند؛ نماز را اقامه نماییم, تا به درجات عالی ایمان دست پیدا کنیم.

ارسال نظرات