خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین؛

خدمات دهی موکب بی بی زبیده خاتون اوقاف قزوین در کربلای معلی

حجت الاسلام مجیدی گفت: موکب بی بی زبیده خاتون اوقاف قزوین، در طول ایام اربعین در کربلای معلی، علاوه بر تمام خدمات تعریف شده، امکان آسکان ۴ هزار نفر را فراهم کرد.
کد خبر: ۹۳۸۰۵۳۳
|
۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴

سید مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، با اشاره به فعالیت موکب اوقاف و بی بی زبیده خاتون قزوین در کربلایی معلی در ایام اربعین حسینی بیان کرد: مجموعه اوقاف و امور خیریه استان، هر ساله دو موکب در نجف اشرف و کربلای معلی برپا می کرد که به طور ویژه و گسترده علاوه بر پذیرایی، اسکان و خدمات جانبی همچون دارو و درمان و غیره زائرین را نیز پوشش می داد.

وی گفت: سال گذشته به دلیل گسترش بیماری کرونا امکان برپایی موکب ها وجود نداشت و امسال با توجه به محدودیت های کرونایی از سوی کشور عراق و کمبود امکانات جهت فراهم کردن ملزومات موکب ها، تعداد کمی از موکب ها امکان فعالیت داشتند‌.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اظهار کرد: با وجود این محدودیت ها، تمهیداتی اندیشیده شد و ظرفیت دو موکب اوقاف استان، در قالب یک موکب و در کنار موکب عراقی لقا الحسین، در شهر کربلا و توسط شیعیان عراقی برپا شد.

حجت الاسلام مجیدی عنوان کرد: علاوه بر پذیرایی از پخت نان و وعده های اصلی غذایی تا میان وعده و غیره، حدود ۴ هزار نفر آقایان و بانوان در این موکب اسکان داده شدند.

تبیین برنامه های هفته وقف

این مسوول در ادامه با اشاره به برنامه های ویژه هفته وقف بیان کرد: با توجه به فرا رسیدن ایام وفات شهادت گونه پیامبر اعظم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، برنامه های مختلفی از سوی اوقاف و امور خیریه تبیین شده که متناسب با ایام بوده تا بتوانیم گام های موثرتری در حوزه وقف برداریم.

وی گفت: همچنین برنامه های متنوعی از سوی اوقاف استان به مناسبت آغاز هفته وقف برگزار خواهد شد که حضور استاندار قزوین در شورای اداری اوقاف استان و ارائه گزارشی از روند فعالیت های مجموعه اوقاف استان، دیدار کارکنان اوقاف استان با نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری نمایشگاهی از فعالیت های اوقاف استان در پیاده راه سبزه میدان از جمله برنامه های اوقاف استان در این ایام می باشد.

حجت الاسلام مجیدی اظهار کرد: همچنین برگزاری مراسمات ویژه عزاداری در شب های وفات نبی اکرم(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) در بقاع شاخص استان از دیگر برنامه های این ایام از سوی اداره کل اوقاف استان است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار