خبرهای داغ:
رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای گفت: شهید علی لندی واقعا جوانمردانه و پهلوانانه درس دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی از خود به‌جا گذاشت و تاریخ‌ساز شد.
کد خبر: ۹۳۸۰۵۷۷
|
۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
عصر امروز یکشنبه یازدهم مهرماه آیین افتتاح سالن ورزش زورخانه‌ای حیدرکرار شهرستان گتوند با حضور رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای کشور و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

مهرعلی باران چشمه در این آیین ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره امام خمینی (ره)، شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و مدافعین حرم اظهار داشت: شهید علی لندی واقعا جوانمردانه و پهلوانانه درس دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی از خود به‌جا گذاشت و با گذشتن از جان خود برای نجات جان هم‌وطنانش تاریخ‌ساز شد و امیدواریم این اقدام جوانمردانه او برای همه درس‌آموز باشد.

وی افزود: من بیش از سی سال است که در ورزش کشور حضور دارم و همه نوع ورزشی‌هایی را دیدم، زمانی که با دکتر سلطانی فر دیدار داشتم و وی به من گفت که برای فدراسیون ورزش زورخانه‌ای باید بیایید و سروسامانی بدهید و کمک کنید، من به‌یاد خاطره‌‌ای ارزشمند افتادم و به همین خاطر بدون هیچ درنگی قبول کردم.ئ

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای کشور بااشاره به آن خاطره که باعث شد برای سمت ریاست این فدراسیون کاندید شود تصریح کرد: من تقریبا 8 سال پیش رئیس تربیت بدنی کل نیروهای مسلح بودم و در آن زمان فرمانده سپاه کاشان من را برای یک مراسمی دعوت کرد ما حضور پیدا کردیم و سالن پر از جمعیت و همه مسئولان حضور داشتند، در این مراسم که جشن اعیاد شعبانیه بود امام جمعه فقید کاشان در وصف حضرت ابوالفصل العباس (ع) ابیاتی سرود و بعد از آن ورزشکاران زروخانه‌ای نیز برنامه اجرا کردند.

باران چشمه اضافه کرد: در ورزش زورخانه‌ای نام خدا،اهل بیت، امیرالمؤمنین، سلام و صلوات، وجود دارد، سلامت جسم و روح، درس مردانگی،پهلوانی و جوانمردی، ایثار و گذشت از دیگر ویژگی‌های این ورزش است و مقام معظم رهبری نیز فرمودند که این ورزش، ورزش سنتی،ملی،آئینی و فرهنگی ما است و ما باید این را پاس بداریم و در داخل و خارج کشور ترویج دهیم.

در ادامه رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: بنده به نمایندگی از وزارت ورزش و جوانان و بعنوان دبیر ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی، امروز خدمت خانواده شهید علی لندی رسیدیم و به آن‌ها شهادت پهلوانانه فرزندشان را تبریک وتهنیت گفتیم و امیدواریم این کار جوانمردانه برای همه جوانان و نوجوانان ما درس آموز باشد.

وی افزود: بعد از دیدار با خانواده شهید علی لندی به همراه رییس هیات ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای خوزستان به مسجد سلیمان رفتیم و با مسئولان پتروشیمی دیدار و از زورخانه‌ قدیمی این شهر بازدید کردیم و بعد از آن با مدیرعامل باشگاه فولاد نیز ملاقاتی داشتیم و در آخر هم که در شهرستان گتوند حضور پیدا کردیم.

باران چشمه تصریح کرد: تمام تلاشمان این است که بتوانیم با کمک مسئولان استان در جهت توسعه و گسترش این ورزش آئینی، ملی و سنتی که موردتاکید مقام معظم رهبری است، ان‌شا‌ءالله گام‌های خوبی برداریم تا این رشته ورزشی به جایگاه واقعی خودش برسد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها