خبرهای داغ:

منش امام حسن مجتبی (ع)

سرگروه حلقات صالحین در سرخه گفت: امام بسیار با گذشت و بزرگوار بود و از ستم دیگران چشم پوشی می‌کرد.
کد خبر: ۹۳۸۰۸۳۸
|
۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ همزمان با شهادت امام حسن مجتبی (ع) مراسم سوگواری و روضه خوانی به همت پایگاه حضرت معصومه (س) در سرخه با سخنرانی فاطمه اختری معلم قرآنی و سرگروه حلقات صالحین برزار شد.

فاطمه اختری در جمع عزاداران با اشاره به سلوک و منش امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: امام صادق (ع) در بیان حال معنوی ایشان می‌فرمود: امام مجتبی (ع) عابدترین مردم زمان خود بود. بسیار حج به صورت پیاده و گاه با پای برهنه به جای می‌آورد. همیشه او را در حال گفتن ذکر می‌دیدند.

او افزود: هرگاه امام مجتبی (ع) وضو می‌گرفت، تمام بدنش از ترس خدا می‌لرزید و رنگ چهره اش زرد می‌شد. وقتی از او در این باره می‌پرسیدند، می‌فرمود: «بنده خدا باید وقتی برای بندگی به درگاه او، آماده می‌شود، از ترس او رنگش تغییر کند و اعضایش بلرزد.»

سرگروه حلقات صالحین با بیان اینکه مهربانی با بندگان خدا از ویژگی‌های بارز ایشان بود، گفت: روزی امام، مشغول غذا خوردن بودند که سگی آمد و برابر حضرت ایستاد. حضرت، هر لقمه‌ای که می‌خوردند، یک لقمه نیز جلوی آن می‌اندختند. مردی پرسید: «ای فرزند رسول خدا! اجازه دهید این حیوان را دور کنم.» فرمود: نه رهایش کنید! من از خدا شرم می‌کنم که جانداری به صورت من نگاه کند و من در حال غذا خوردن باشم و به او غذا ندهم.»

اختری بیان داشت: امام بسیار با گذشت و بزرگوار بود و از ستم دیگران چشم پوشی می‌کرد. بار‌ها پیش می‌آمد که واکنش حضرت به رفتار ناشایست دیگران، سبب تغییر رویه فرد خطاکار می‌شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار