همزمان با دهه دهه آخر صقر:

برگزاری مراسم بزرگداشت علامه حسن زاده آملی در بردسکن

همزمان با ایام رحلت نبی مکرم اسلام وشهادت امام حسن(ع) وامام رضا(ع) مراسم بزرگداشت علامه حسن حسن‌زاده آملی در محل گلزار شهدای گمنام این شهرستان بردسکن برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۸۱۰۹۰
|
۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ این مراسم که با حضور جمعی از روحانیون، استادان حوزه‌های علمیه، مسئولان و جمعی از علاقمندان در فضای باز و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد حجت الاسلام مرادیان از اساتید حوزه علمیه مشهد با اشاره به ویژگی‌های علامه حسن‌زاده آملی اظهار داشت: علامه حسن زاده از شخصیت‌های برجسته جهان اسلام و دارای کتاب‌های بسیاری در علوم گوناگون است.


وی ولایت‌مداری را یکی از شاخصه‌های برجسته این علامه دانست و بیان کرد: علامه حسن حسن‌زاده آملی همواره بر حمایت و تاسی از ولایت تأکید می‌کرد.


وی متبحر در علوم مختلف، نظیر تفسیر، فقه، اصول، کلام، فلسفه، عرفان، ریاضیات و نجوم را از ویژگی‌های مرحوم علامه حسن حسن‌زاده آملی دانست و افزود: الگو گرفتن از سیره این علامه بزرگ جهان اسلام باید مورد توجه همگان به‌ویژه طلاب و روحانیون قرار بگیرد.


مرادیان گفت: مطالعات سبک زندگی علما و بزرگان دینی زندگی‌آموز است و انسان را متحول می‌کند.


وی افزود: مرحوم علامه حسن حسن‌زاده آملی یکی از جمله بزرگان علم و معرفت است که به یقین در مباحث عقلی و فلسفی در سطح حوزه جزء برترین‌ها و افراد شاخص بود.


وی با اشاره به علم بالای علامه حسن حسن‌زاده آملی بیان کرد: سطح علمی خیلی بالا و به معنای دقیق کلمه ذوالفنون بود و با علوم و فنون مختلف آشنایی بالای داشت.


درابتدای این مراسم پس از قرائت قرآن توسط سرهنگ علی پورمحمد واستاد علی تقی پور، سرهنگ علی جنیدی، فرمانده سپاه ناحیه شهرستان بردسکن هم در سخنانی با تقدیر از حضور اقشار مختلف مردم در این مراسم، قدر شناسی مردم را از علامه حسن زاده آملی بیان نمود ودر مورد شخصیت این بزرگوار و ذوالفنون بودن وی وولایی بودن این علامه مطالبی بیان کرد ودر مورد جمله ایشان در مورد امام خامنه ای که گوش‌تان به دهان رهبر باشد، چون ايشان گوششان به دهان حجت‌بن‌الحسن(عج) است توضیحاتی اشاره داشتند.


دراین مراسم معنوی، کربلایی علی عظیمی مداحی ونوحه سرایی نمودند.


اضافه می شود دراین مراسم علاوه بر حضور مردم وخانواده های شهدا وپیشکسوتان عرصه دفاع مقدس، فرماندهی انتظامی شهرستان،رئیس شورای شهر، مدیریت آموزش وپرورش ومعاونین این اداره ، رئیس بنیاد شهید وامور ایثارگران وفرمانده بسیج دانش آموزی سپاه، دفتر امام جمعه ومسئول دفتر حفظ ونشر ارزش های دفاع مقدس واعضای فاطمیون شرکت داشتند.


قابل ذکر است، بجاست از همکاری دفتر حفظ ونشر ارزش های دفاع مقدس که در تمهید برگزاری نهایت همکاری را داشتند، تقدیر بعمل آید.


درایم مراسم گلزار شهدای گمنام عطر افشانی شد.


خبرنگار خبرگزاری بسیج- سعید نوری

ارسال نظرات
پر بیننده ها