خبرهای داغ:
فرزند شهید همدانی:

امروز جامعه ما به امثال شهید همدانی نیاز دارد/ شهید همدانی داعش را محصول کار فرهنگی دشمن می‌دانست

همدان- وهب همدانی با بیان اینکه امروز جامعه ما به امثال شهید همدانی نیاز دارد، گفت: رسالت اصلی ما این است که مسیری را که شهدا طی کردند تبیین کنیم.
کد خبر: ۹۳۸۱۱۶۳
|
۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۶

امروز جامعه ما به امثال شهید همدانی نیاز دارد/ شهید همدانی داعش را محصول کار فرهنگی دشمن می‌دانستبه گزارش خبرگزاری بسیج، وهب همدانی در مراسم ادای احترام اصحاب رسانه به مقام شامخ سردار دل‌ها، سرلشکر شهید حاج حسین همدانی که در جوار مزار این شهید والامقام برگزار شد، اظهار داشت: امروز همه ما مفتخر هستیم که میهمان شهدا باشیم.

وی با بیان اینکه رسالت اصلی اصحاب رسانه این است که مبلغ راه شهدا باشند چراکه امروز جامعه نیاز دارد، گفت: این یک کار دلی است و کسانی باید آن را پیدا کنند که مثل خود شهدا نگاهشان فراتر از آن نگاه‌ها و رسم و رسومات دنیوی باشد چراکه این راه سخت است و راهی است که مشکلات زیادی دارد.

همدانی با بیان اینکه هر شهیدی قبل از اینکه به شهادت برسد مراحلی را طی می‌کند، ادامه داد: یکی از آن مراحل این است که «شهید تهمت می‌شود»؛ برخی از افراد سعادت داشتند با شهدا زندگی کردند، برخی زندگینامه‌های آنها را خواندند و با فرزندانشان صحبت کردند این یکی از آن مراحل است و کسی که می‌خواهد برای شهدا کار کند به طور قطع باید رنگ و بویی از شهدا بگیرد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه شما خبرنگاران قلم توانایی دارید و اهل فن هستید، این رسالتی است که در راه شهدا قدم بزنید و گام بردارید و این مسائل را برای جامعه بیان کنید چراکه جامعه امروز و نسل‌های بعد ما به این راه و روش شهدا نیاز دارند.

* یکی از ویژگی‌های شهید همدانی اخلاق مداری است

فرزند شهید همدانی گفت: شهید همدانی برخی ویژگی‌های شخصی داشت که می‌تواند برای زندگی فردی ما قابل استفاده باشد یکی از آن ویژگی‌ها اخلاق مداری است، چون او یک فرد اخلاق مدار بود و رفتار، حرکات، سکنات، رعایت ادب و احترام به مخاطب یعنی شهید همدانی که هر فردی را به صرف انسان بودن احترام می‌گذارد.

وی ابراز داشت: شهید همدانی اگر کسی کاری یا صحبتی داشت وقت می‌گذاشت و این احساس را داشت که به طرف مقابلش باید احترام بگذارد، این یک ویژگی خیلی خاص بود.

همدانی ادامه داد: یک ویژگی دیگر ایشان نگاه خاص به بحث فرهنگ و هنر بود که این نگاه فرهنگی امروز در مدیران ما مغفول مانده است.

وی با بیان اینکه شهید همدانی داعش را محصول کار فرهنگی دشمن می‌دانست، گفت: شهید همدانی در آن شرایط سوریه با تمام سختی‌ها و مشقات وقت می‌گذاشت و به همدان می‌آمد و در راستای تاریخ شفاهی همدان و ارتباطی که رزمنده‌ها در جریان جنگ داشتند کار کارشناسی انجام می‌دادند؛ تیم‌هایی را تشکیل داده بودند و برای عملیات‌ها بحث می‌کردند که اشتباه نشود.

فرزند شهید همدانی بیان کرد: ویژگی دیگر ارتباط ایشان با خانواده و فامیل بود، نگاهش به خانواده نگاه متفاوتی بود، برای فرزندان و فامیل وقت می‌گذاشت در همان وقت مختصری که فرصت داشت به خانوداه سر می‌زد و آداب و رسوم را به جا می‌آورد.

* رسالت اصلی ما تبیین مسیر شهداست

وی گفت: شهید همدانی خود را همیشه بدهکار به جامعه می‌دانست و احساس طلبکاری در وجودش نبود، در هر مسئولیتی و کاری مسئولیت را می‌پذیرفت و برایش کم و زیاد آن اصلا مهم نبود؛ شهید همدانی مؤسس بود و کارهای بسیار بزرگی انجام داد.

همدانی ابراز داشت: امروز جامعه ما به امثال شهید همدانی نیاز دارد چراکه ایشان کار خود را کرد و حیات دنیوی او با شهادتش به پایان رسید، هرچند که این حیات به فرموده خداوند ادامه دارد و شهدا زنده هستند و نزد خداوند روزی می‌خورند و به ما در خیلی از جاها کمک می‌کنند و رسالت اصلی ما این است که مسیری را که شهدا طی کردند تبیین کنیم چراکه ممکن است فردا شهدا ما را بازخواست کنند.

وی با بیان اینکه هر یک از شهدا دنیایی هستند که برای هدایت یک جامعه کافی است، گفت: ما یک ظرفیتی همچون شهید سلیمانی را داریم و باید از این ظرفیت استفاده کنیم، شاید آن قدر که دشمن در شناساندن شهید سلیمانی نقش داشت خود ما نداشتیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات