مدیر آموزش و پرورش شهرستان تازه تأسیس کوهسرخ:

امکان ارائه آموزش حضوری در کوهسرخ مهیاتر از آموزش مجازی است

توان و ظرفیت موجود در این شهرستان برای ارائه آموزش حضوری به دانش‌آموزان در مدارس مهیاتر از آموزش به روش مجازی از طریق شبکه اینترنت است.
کد خبر: ۹۳۸۱۴۳۷
|
۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حسین اعمی،مدیر آموزش و پرورش شهرستان تازه تأسیس کوهسرخ در گفتگو با بسیج گفت: توان و ظرفیت موجود در این شهرستان برای ارائه آموزش حضوری به دانش‌آموزان در مدارس مهیاتر از آموزش به روش مجازی از طریق شبکه اینترنت است.

حسین اعمی افزود: وجود روستاها در منطقه کوهستانی و سخت‌گذر کوهسرخ سبب فراهم نشدن زیرساختهای مناسب برای ارائه آموزش‌ از راه‌دور از طریق فضای مجازی در این مناطق شده است.

وی ادامه داد: عدم دسترسی همه دانش‌آموزان به شبکه اینترنت و لوازم مورد نیاز آن مانند تبلت و گوشی تلفن همراه بخاطر ضعف بنیه مالی خانواده‌ آنها از دیگر موانع بکارگیری فضای مجازی برای آموزش غیرحضوری در کوهسرخ است.

مدیر آموزش و پرورش کوهسرخ گفت: سال تحصیلی گذشته برخی مشکلات این حوزه با برنامه‌ریزی‌ برای ارائه آموزش‌ حضوری، توزیع درسنامه‌ها و آموزش از طریق برنامه شاد تا حدودی رفع شد ولی همچنان زیرساختهای آموزش مجازی در این شهرستان مطلوب نیست.

وی افزود: علاوه بر آموزش مجازی در روستاها توزیع درس‌نامه‌ها انجام شد و برخی همکاران نیز با دانش آموزان ارتباط حضوری داشته و سعی شد خلاء نبود اینترنت و تبلت رفع شود.

اعمی به ترک تحصیل یک درصد دانش‌آموزان کوهسرخی ظرف سال تحصیلی گذشته اشاره و بیان کرد: برای حل این مشکل و جبران مافات ناشی از ترک تحصیل با پیگیری‌ صورت گرفته در راستای ارائه پوشش حداکثری دانش‌آموزان در این شهرستان اقدام شد.

وی ادامه داد: ساکنان هشت روستا از مجموع ۲۸ روستای شهرستان کوهسرخ به شبکه اینترنت دسترسی ندارند اما همه روستاها دارای مدرسه هستند.

مدیر آموزش و پرورش کوهسرخ گفت: جمعیت دانش‌آموزی ۳۰ مدرسه در این شهرستان کمتر از ۵۰ نفر است.

وی افزود: پیش‌بینی‌های لازم برای حضوری شدن آموزش در مدارس کوهسرخ انجام شده و در حد توان زیرساختهای لازم همچون فضای فیزیکی مناسب، نیروی انسانی و تجهیزات آموزشی در این شهرستان فراهم شده است.

اعمی همچنین به مشارکت خیران کوهسرخی در اجرای چند پروژه آموزشی و عمل آنها به تعهداتشان در این حوزه اشاره و بیان کرد: با این وجود آموزش و پرورش کوهسرخ همچنان پیگیر تحقق سهم دولت در ساخت مدارس با مشارکت نیکوکاران است.

وی ادامه داد: هم‌اینک هشت پروژه نیمه‌تمام آموزشی و همچنین هفت مدرسه با ساختمان تخریبی در کوهسرخ وجود دارد.

مدیر آموزش و پرورش کوهسرخ گفت: امسال تاکنون ۵۶۵ دانش‌آموز در پایه اول مقطع ابتدایی این شهرستان ثبت‌نام کرده و مراحل سنجش پیش از ورود به مدرسه آنها نیز انجام شده است.

وی افزود: آموزش و پرورش شهرستان کوهسرخ هم‌اینک در حوزه کادر اداری و آموزشی مدارس نیز با کمبود ۴۸ معلم و فرهنگی مواجه است.

۵۶۰ معلم وظیفه تعلیم و تربیت پنج هزار دانش‌آموز مقاطع ابتدایی و متوسطه را در قالب ۶۷ مدرسه بر عهده دارند.

شهرستان کوهسرخ با ۲۸ روستا به مرکزیت شهر ریوش با ۳۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری شمال شهر کاشمر و ۲۲۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار