خبرهای داغ:
آیین عزاداری سالروز شهادت امام رضا(ع) روز پنجشنبه با حضور عاشقان و دلدادگان رضوی از مناطق مختلف گتوند تا قدمگاه شاه خراسان در کوی شهید سلطانی در مرکز این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۸۱۴۸۸
|
۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶

به گزارش خبرنگار بسیج؛ آیین عزاداری کاروان پیاده روی تا قدمگاه شاه خراسان درکوی شهید سلطانی گتوند سنت دیرینه ای است که هر ساله در سالروز شهادت امام رضا(ع) با حضور اقشار مختلف مردم این شهرستان برگزار می‌شود.

برپایی ایستگاه های صلواتی، پخش نذورات، و پذیرایی از زایران، سینه زنی و عزاداری از جمله برنامه های این آیین دیرینه در گتوند است.
یکی از روحانیان شهرستان گتوند در گفت و گو با خبرنگار بسیج با تسلیت سالروز شهادت امام رضا(ع) بیان کرد: پیاده روی زایران و عزاداری مردم شهرها و روستاهای شهرستان گتوند تا قدمگاه شاه خراسان سنت دیرینه ای هست که از گذشتگان برجا مانده است.
حجت الاسلام سیدمحمد رضا صدرهاشمی افزود: زیارتگاه قدمگاه شاه خراسان که در کوی شهید سلطانی گتوند واقع شده، همیشه محلی برای اجرای آیین های عزاداری بوده است. در روز شهادت امام رضا(ع) و در ماه های محرم و صفر استقبال بیشتری می شود.
وی با بیان اینکه شاه خراسان کرامات زیادی دارد، ادامه داد: استقبال زیاد زایران از این قدمگاه از کرامات آن است که نسل جدید از پدران‌ و مادران و درگذشتگان الگو گرفته اند.

حجت الاسلام‌صدرهاشمی ادامه داد: تهیه و توزیع نذورات بین زایران یکی از آیین ها در قدمگاه شاه خراسان است که هرساله در آیین‌های مذهبی در این مکان انجام می شود.
به گزارش خبرنگار بسیج؛آیین عزادارای به مناسبت شهادت امام رضا(ع) چهارشنبه شب در مساجد و اماکن مذهبی شهرهای گتوند، صالح شهر، ترکالکی، جنت مکان، سماله و روستاهای توابع این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بسیج؛قدمگاه شاه خراسان(شاه خراسون) در کوی شهید سلطانی شهر گتوند به عنوان قدمگاه حضرت امام رضا(ع) شناخته می شود.
این قدمگاه که در کنار رودخانه کارون قرار دارد محل زیارت و مورد احترام شهروندان شهرستان گتوند است.
حضرت امام رضا (ع) در سن ۵۵ سالگی با توطئه مامون در روز آخر ماه صفر سال ۲۰۳ هجری قمری به شهادت رسید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها