دادگاه رژیم صهیونیستی که روز سه شنبه هفته گذشته برپایی مراسم ویژه شهرک‌نشینان در «مسجدالاقصی» را مجاز اعلام کرده بود، به دنبال اعتراضات گسترده فلسطینیان از حکم خود عقب نشینی کرد.
کد خبر: ۹۳۸۱۵۵۱
|
۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، دادگاه مرکزی رژیم صهیونیستی اخیراً در حکمی جدید از حکم صادره پیشین علیه «مسجدالاقصی» عقب نشینی کرده است. دادگاه مرکزی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شهرک‌نشینان اجازه برپایی مراسمات ویژه خود در مسجدالاقصی را ندارند.

بر اساس این گزارش، عقب نشینی دادگاه رژیم صهیونیستی از حکم صادره علیه مسجدالاقصی پس از اعتراضات گسترده فلسطینیان در سطوح سیاسی و مردمی، اتفاق افتاد. پس از تشدید درگیری‌ها در قدس اشغالی به دنبال حکم مذکور، پلیس رژیم صهیونیستی نیز خواستار تجدیدنظر در این حکم شده بود.

روز گذشته جنبش مقاومت اسلامی حماس با صدور بیانیه‌ای به حکم اخیر دادگاه رژیم صهیونیستی در خصوص مجاز دانستن برگزاری مراسم ویژه شهرک‌نشینان صهیونیست در مسجدالاقصی واکنش نشان داد.

حماس در بیانیه خود تأکید کرد: تمامی پیامدهای ناشی از تصمیم ظالمانه اخیر دادگاه رژیم صهیونیستی متوجه این رژیم خواهد بود. این حکم تجاوز آشکار علیه مقدسات دینی فلسطینیان است.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است: حکم اخیر دادگاه رژیم صهیونیستی به مثابه اعلام جنگ علیه مقدسات دینی فلسطینیان است. این حکم زمینه ساز تسریع در اجرای طرح شوم تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی است.

جنبش مقاومت اسلامی حماس همچنین هشدار داد که هرگونه برپایی مراسمات ویژه شهرک‌نشینان صهیونیست در مسجدالاقصی موجب انفجار اوضاع خواهد شد و شهرک‌نشینان پیامدهای چنین اوضاعی را متحمل می‌شوند.

پیشتر نیز «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب در این خصوص گفت: این اقدام رژیم صهیونیستی به مثابه تقسیم مکانی مسجدالاقصی و یهودی سازی آن است. این اقدام از دیدگاه اتحادیه عرب محکوم است.

دبیرکل اتحادیه عرب ورود شهرک‌نشینان به مسجد الاقصی را عامل وخامت بیشتر اوضاع دانست. وی تاکید کرد ادای مراسم ویژه صهیونیست‌های شهرک نشین در مسجدالاقصی نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

چندی پیش هم جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای به رژیم صهیونیستی درباره پیامدهای مجاز دانستن حضور شهرک‌نشینان در مسجدالاقصی برای برپایی آداب و رسوم خود هشدار داد. در این بیانیه آمده است: تصمیم دادگاه رژیم صهیونیستی باطل است و ملت فلسطین با تمام توان با هرگونه تلاش برای هتک حرمت به مسجدالاقصی مقابله خواهد کرد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که این تصمیم رژیم صهیونیستی، زمینه را برای تجاوزهای پی در پی صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی فراهم می‌کند. گفتنی است، اخیراً دادگاه رژیم صهیونیستی در حکمی حق برپایی آداب و رسوم شهرک‌نشینان در مسجد الاقصی را به رسمیت شناخته است.

ارسال نظرات