امام جمعه شهرستان کوهسرخ:

دنیای اسلام امروز می تواند در برابر آمریکا ابرقدرت پهلوان پنبه به ایستد

آمریکا به بهانه مبارزه با تروریست بیش از 20 سال عراق و افغانستان را اشغال کردند و امروز دنیای اسلام می تواند در مقابل این ابرقدرت پهلوان پنبه به ایستد و گفتمان مقاومت خود را بر دنیا گسترش دهد.
کد خبر: ۹۳۸۱۵۶۵
|
۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام رضایی ،امام جمعه شهرستان کوهسرخ ،با بیان اینکه چهره آمریکا در دنیا یک چهره منفور و لکه دار و بی اعتبار شده است، تاکید کرد: آمریکا به بهانه مبارزه با تروریست بیش از 20 سال عراق و افغانستان را اشغال کردند و امروز دنیای اسلام می تواند در مقابل این ابرقدرت پهلوان پنبه به ایستد و گفتمان مقاومت خود را بر دنیا گسترش دهد.
حجت الاسلام رضایی تولایی، امام جمعه کوهسرخ در خطبه های نماز جمعه این شهرستان، اظهار داشت: آموزش و پرورش باید گام های بزرگی برای تربیت کودکان این سرزمین بر دارد و کودکان و نونهالان باید در دامن اسلام پرورش یابند.

وی با اشاره به اعطای مدال افتخار توسط مقام معظم رهبری به نیروهای مسلح، خاطرنشان کرد: مدال افتخار علوی تقدیم نیروهای مسلح شد و این افتخار بزرگی است و به معنای دژ مستحکم رعیت، نیروهای مسلح هستند و این مدال بر سینه نیروهای مسلح دوخته شد.

امام جمعه کوهسرخ با تاکید بر اینکه هیچ‌کس نقش محوری نیروهای مسلح در غرب آسیا را انکار نمی کند، تصریح کرد: اگر برخی از کشورها نظیر ترکیه، امارات، عربستان و آذربایجان تلاش های مذبوحانه ای انجام می دهند این امنیت یک امنیت عاریه ای است و به درد آنها نخواهد خورد.

وی با بیان اینکه امنیتی که نیروهای مسلح ما در کشور خلق کردند، امنیت درون زا و امنیتی است که مبتنی بر آموزه های فکری و عقلی و تثبیت شده است، اذعان کرد: امنیت ایران یک امینت عاریه ای نیست و ایران هیچ گاه به دنبال گدایی امنیت نبوده است.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به اینکه راه اندازی ناتو در کشورهای غربی نشان داد که اروپا، یک امنیت تثبیت شده ای ندارد و متکی بر آمریکا است، عنوان کرد: برخی کشورها از روی احساسات نباید به کشورهایی تکیه کنند که خود امنیت پوشالی دارند.

وی با تاکید بر اینکه امروز عراق شانس موفقیت خود در انتخابات را در سایه گفتمان مقاومت می بیند و فضای عراق یک فضای آمریکا ستیز شده است، تشریح کرد: عراقی ها خروج خفت بار آمریکا را از افغانستان دیدند و امروز بر اساس قانون خیز برداشته اند که آمریکا را از کشور خود بیرون کنند.

امام جمعه کوهسرخ با بیان اینکه چهره آمریکا در دنیا یک چهره منفور و لکه دار و بی اعتبار شده است، تاکید کرد: آمریکا به بهانه مبارزه با تروریست بیش از ۲۰ سال عراق و افغانستان را اشغال کردند و امروز دنیای اسلام می تواند در مقابل این ابرقدرت پهلوان پنبه به ایستد و گفتمان مقاومت خود را بر دنیا گسترش دهد.

وی با تاکید بر اینکه توجه به ظرفیت ها و اولویت ها در داخل ضروری است، بیان کرد: در دو دوره قبل در دولت ها مشاهده شد که شرطی کردن اقصاد کشور با برجام و شرایط کرونایی و تحمل آسیب ها و تعلل ها باعث شد که این همه مشکلات را ببینیم ولی امروز مردم باید بارقه های امید را مشاهده کنند.

حجت الاسلام رضایی در ادامه بیان کرد: جلسات مکرر شورای هماهنگی سران قوا در خصوص رفع مشکلات مردم به صورت هفتگی که قبلاً تعطیل بود، انجام سریع و پر شتاب واکسیناسیون در سطح کشور، ترخیص کالاهای رسوب شده در گمرک ها و… باعث ایجاد بارقه های امیدی در بین مردم شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها