مدیر موسسه زیست محیطی زادسرو ترشیز:

نخستین سازه اکوبریک خراسان رضوی در شهرستان کاشمر ساخته شد

فهیمه رییس زاده،مدیر موسسه زیست محیطی زادسرو ترشیز از ساخت چند نیمکت و گلدان به عنوان نخستین سازه های اکوبریک استان خراسان رضوی در کاشمر خبر داد.
کد خبر: ۹۳۸۱۵۸۶
|
۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛  فهیمه رییس زاده،مدیر موسسه زیست محیطی زادسرو ترشیز از ساخت چند نیمکت و گلدان به عنوان نخستین سازه های اکوبریک استان خراسان رضوی در کاشمر خبر داد.

فهیمه رییس‌زاده گفت: اکوبریک یا آجر بوم‌یار ،یک بطری پلاستیکی است که از پلاستیک‌ها و مواد غیرقابل بازیافت پُر شده است.

وی اکوبریک را راه حلی برای مهار پلاستیک‌های رها شده در طبیعت که خطرات بی‌شماری برای اکوسیستم پدید آورده‌اند و در تمامی نقاط پراکنده شده‌اند دانست و افزود: ساخت اکوبریک بسیار ساده است و داخل آن را می‌شود با زباله های خشک پر کرد.

این فعال زیست محیطی گفت: جمع‌آوری زباله‌های غیر بازیافت از جمله اهداف این برنامه است و سعی شد که با این اقدام بتوانیم جلوی رها کردن پلاستیک در طبیعت و معابر و آلودگی آب و خاک و محیط‌زیست گرفته شود.

رییس زاده افزود: هنوز شهروندان برای ساخت اکوبریک مهارت‌ها و آموزش‌های لازم را فرا نگرفته‌اند و نمی‌دانند بطری‌های پلاستیکی را با چه زباله‌هایی می‌شود پر کرد و این مهمترین مشکل است.

نماینده گروه دوستداران محیط‌زیست اِسپه در کاشمر هم گفت: بعد از ساخت اکوبریک در اطراف آنها آتش روشن و آزمون مقاومت در برابر حرارت و آتش گرفته شد که خوشبختانه مشکلی پیش نیامد.

اکوبریک‌ها بطری‌های پلاستیکی نوشیدنی‌ها هستند که با زباله‌های غیرقابل تجزیه بیولوژیکی پر می‌شوند و می‌توانند به عنوان مصالح ساخت و ساز تا چندین بارمورداستفاده قرار بگیرند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها