خبرهای داغ:
استاندار خراسان جنوبی:

نیروی انتظامی؛ ملجأ، مأوا و پناه مردم است

استاندار خراسان جنوبی گفت: نیروی انتظامی؛ ملجأ، مأوا و پناه مردم در هر شرایطی است.
کد خبر: ۹۳۸۱۶۶۳
|
۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی؛ ملانوری با بیان این مطلب در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی استان، ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی به تلاشگران این عرصه، خاطرنشان کرد: به واسطه حضور نیروی انتظامی در شهرها و روستاها و خدمات متنوعی که ارائه می کند، مردم برای رسیدگی به امورات و احقاق حق خود، ابتدا به این مجموعه مراجعه می کنند.

وی با تأکید بر این که بیشترین مواجهه مردم در رسیدگی به امورات شان با نیروی انتظامی است، گفت: نیروی انتظامی، وسیله و سازمانی برای ایجاد عدالت در جامعه می باشد.


استاندار با بیان این که نیروی انتظامی، بستر مناسب را برای همه فعالیت ها در جامعه فراهم می کند، تصریح نمود: زمینه سازی شرایط برای تحقق اهداف انقلاب، نظام مقدس جمهوری اسلامی،دستورات و سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) در پیش بردن کشور بر صراط مستقیم و مسیر سعادت، همه و همه به وسیله نیروی مقتدر انتظامی به وجود می آید.

ملانوری متذکر شد: به واسطه خدمات مطلوب این مجموعه است که ما می توانیم در فضایی بانشاط و آرام و با خاطری آسوده به مردم و نظام خدمت کنیم.


وی، اقدامات نیروی انتظامی را مصداق واقعی جهاد در راه خدا برشمرد و اظهار داشت: مبارزه با فساد، ناهنجاری و بی عدالتی به این جهت که امنیت و آسایش مردم فراهم شود و در آرامش زندگی کنند،همگی مصداق جهاد در راه خداست.

به گفته وی؛ بر اساس آیات و روایات، خدای بزرگ به همه کسانی که در راستای تأمین امنیت مردم به مبارزه می پردازند و جهاد می کنند، دوستی خود را وعده داده است.

استاندار ، این هفته را بهانه ای برای به نمایش گذاشتن اقتدار و حاضر در صحنه بودن نیروی انتظامی خواند و گفت: نیروی انتظامی از یگان ها و سازمان های بزرگی است که نظم بخشیدن به جامعه را در قالب مبارزه با ناهنجاری ها، کج رفتاری ها، فساد، قاچاق و برهم زنندگان امنیت در سطح شهرها و روستاها به عهده دارد.

 

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی: دستگیری 8600 قاچاقچی در یک سال گذشته

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی صبح امروز در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی استان اظهار کرد: در یک سال گذشته بیش از ۷۲ تن انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شد و در این رابطه بیش از هشت هزار و ۶۰۰ نفر قاچاقچی دستگیر شدند.

 سردار ناصر فرشید افزود: در این مدت بیش از ۵۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در این استان کشف شد و در مقابله با قاچاق کالا بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ متهم دستگیر شدند.

وی در ادامه اظهار داشت: در زمینه خدمتگزاری به مردم در کنار اقدامات پیشگیرانه، مقابله‌ای و سلبی، اقدامات خدمت‌رسانی در رده‌های مختلف از جمله صدور بیش از پنج هزار و ۳۰۰ جلد گذرنامه و ۱۳ هزار و ۷۰۰ گواهینامه انجام شده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از شماره‌گذاری و نقل و انتقال بیش از ۳۰ هزار و ۶۰۰ دستگاه خودرو در این مدت خبر داد و گفت: بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر مشمول به دوره مقدس سربازی اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه شماره تلفن ۱۱۰ برای اجرای ماموریت‌های فوریتی مشخص شده است افزود: روزانه بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ تماس با سامانه فوریت های پلیس را پاسخگو بودیم.

سردار فرشید بیان کرد: در یک سال اخیر بیش از ۱۶ هزار و ۹۰۰ نفر به  مرکز مشاوره و مددکاران در کلانتری‌ها مراجعه کردند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه تصادفات در استان ۲ درصد افزایش یافته است، افزود: در این مدت چهار هزار و ۳۰۰ مجروح و ۲۳۴ نفر  در محورهای مواصلاتی و درون شهرهای استان فوت شدند.

به گفته وی با توجه به شرایط موجود و افزایش وقوع سرقت‌ها در استان بیش از سه هزار و ۴۰۰ نفر سارق دستگیر شدند و بیش از ۷۰ درصد سرقت‌ها کشف شده است.

سردار فرشید بیان کرد: در سال‌های گذشته با توجه به تاکیدات هیات رئیسه ناجا تلاش شده در جهت هوشمندسازی پلیس اقدامات لازم به عمل آید و امروز در رده‌های مرزبانی با استقرار تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی مرز را رصد می‌کنیم.

وی افزود: همچنین در درون شهرها برای تسریع در رسیدگی به خواسته‌های مردم اقدامات الکترونیکی انجام شده یا در دست اقدام است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار