امام جمعه ایلام:

فرهنگ سازی فعالیت ارزشمند ناجا در سطح جامعه است/ رفتار پلیس معرف فرهنگ ملی ماست

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه اساسی ترین مبنای توسعه یک کشور امنیت پایدار است، گفت: یکی از مهم ترین فعالیت های ارزشمند نیروی انتظامی در حوزه فرهنگ سازی است.
کد خبر: ۹۳۸۱۶۸۰
|
۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، صبح امروز(۱۷ مهر) در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی به مناسبت گرامیداتش هفته نیروی انتظامی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ناجا، اظهار کرد: نقش پیشکسوتان ناجا در دوران دفاع مقدس و دودهه اول انقلاب اسلامی، نقش با اهمیت و به سزایی است.

 حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با اشاره به اینکه  نیروهای ژاندارمری و شهربانی سابق شهدای گرانقدری را تقدیم آرمان های نظام اسلامی کردند و حماسه های بزرگی خلق کردند، افزود: شهدایی که برای حفظ امنیت و استقلال کشور جان عزیز خود را فدا کردند و اکنون باید یاد آنها را گرامیداشت که برای حفظ امنیت در شهرها در هنگام بمباران های هوایی دشمن بعثی باقی می مانندند و این حماسه های مورد غفلت واقع شده و پیشنهاد می شود که  این حماسه ها در  قالب فیلم و کتاب مستند و مکتوب شود.

وی با بیان اینکه نقش نیروهای ژاندارمری در دوران دفاع مقدس بسیار ارزشمند بوده است، یادآور شد: امروز امنیت داخلی کشور مرهون مجاهدت های آشکار و پنهان و ارزشمند کارکنان نیروی انتظامی است، به حمدالله به برکت خون شهدا امنیت مطلوبی در سطح کشور پابرجاست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه اساسی ترین مبنای توسعه یک کشور امنیت پایدار است، تصریح کرد: اگر کسی بخواهد برای اشتغالزایی و سرمایه گذاری اقدام کند، اولین نکته ای که توجه می کند امنیت آن منطقه است.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه برای امنیت در داخل کشور، ناجا بیشترین تاثیر را دارد، ابراز کرد: در ورود به هر کشوری اولین برخورد با پلیس آن کشور صورت می گیرد، رفتار نیروی انتظامی ما معرف فرهنگ دینی و اسلامی ماست.

وی بیان کرد: اولین معرف جمهوری اسلامی در ارتباط با مسافران خارجی نیروی انتظامی است، رفتار شما نه تنها به عنوان یک رفتار سازمانی تاثیرگذار است بلکه به عنوان معرف جمهوری اسلامی خواهد بود، نقش نیروی انتظامی در  کنترل نظم و ناهنجاری های که در سطح جامعه وجود دارد، بسیار مهم و اساسی است و نقش کنترلی دارد.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین فعالیت های ارزشمند نیروی انتظامی در حوزه فرهنگ سازی است، گفت: متناسب  با تغییرات تکنولوژی در سطح جهان، نیروی انتظامی توانسته است که همگام با این تکنولوژی ها بوده و پیشرو باشد، نقش پلیس فتا در این فضای به هم ریخته مجازی  بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام با بیان اینکه کلانتری ها خط مقدم پناهگام مردم برای برخورد با جرائم مشهودی است که موجب ناراحتی مردم می شود، افزود: راهور و راهنمایی و رانندگی نقش مهیم در کنترل نظم و امنیت مردم در جاده ها دارد.

وی در پایان  با تاکید بر مقابله با مفاسد مختلف به ویزه مفاسد سازمان دهی شده، خاطرنشان کرد: مردم ما قدردان زحمات و تلاش های نیروی انتظامی هستند و انتظار می رود که بیش از گذشته در ایجاد نظم و امنیت پایدار تلاش  کنید.

گفتنی است این مراسم با حضور  سارا فلاحی، نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، الیاس فتاحی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام و سردار کریمیان جانشین فرماندهی نیروی انتظامی و جمعی از مسئولان اجرایی استان برگزار شد.

اخبار مرتبط
ارسال نظرات