خبرهای داغ:

تامین اسکان موقت ، اولویت مناطق زلزله زده اندیکا

با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما اولویت در مناطق زلزله زده اندیکا تامین اسکان موقت می‌باشد.
کد خبر: ۹۳۸۱۹۶۷
|
۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴

فرماندار اندیکا در برنامه گفتگو ویژه خبری شبکه خوزستان گفت: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده ۳۳۰ روستای اندیکا خسارت جدی دیده اند که از این مجموع ۳۰ روستا بین ۸۰ تا ۹۰ درصد دچار آسیب شده اند.تامین اسکان موقت ، اولویت مناطق زلزله زده اندیکا

 

امرالله نوذری با اشاره به اینکه ارزیابی‌های مناطق زلزله زده ادامه دارد، افزود: بیش از ۴۰۰ منزل نیز نیاز به بازسازی کامل دارند.

 

وی ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما تامین اسکان موقت اولویت اصلی در مناطق زلزله زده شهرستان اندیکا می‌باشد.

فرماندار اندیکا بیان کرد: ضرورت دارد با توجه به تامین اسکان موقت در مناطق زلزله زده، ستادی تشکیل تا به سرعت این موضوع انجام شود.

نوذری با اشاره به پیگیری‌های رئیس جمهور، رئیس مجلس و حضور نماینده ولی فقیه و استاندار خوزستان و مدیر عامل بنیاد احسان در مناطق زلزله زده گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر و گروه‌های جهادی از همان ساعت اولیه زلزله در منطقه حضور و اقدام به امداد رسانی کردند و قرارگاه فنی و مهندسی شهید حاج احمد متوسلیان و قرارگاه خدمت رسانی شهید حسین پور نیز در منطقه مستقر شدند.

وی گفت: شهرستان اندیکا دچار محرومیت می‌باشد و نیاز به امکاناتی از جمله آب شرب، بیمارستان و راه مناسب می‌باشد که در این موضوع اقداماتی در حال انجام است که ضرورت دارد این موضوعات پیگیری و مطالبه گری شود.

نمایندهٔ مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه گفت: با وقوع زمین لرزه در شهرستان اندیکا پیگیری‌های لازم برای کمک رسانی انجام و رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در تماس تلفنی و نطق پیش از دستور در مجلس تاکید بر رسیدگی و کمک رسانی در این مناطق کرد.

علیرضا ورناصری با اشاره به مشکلات مناطق زلزله زده افزود:با توجه به گزارش‌ها و پیگیری‌های انجام شده رئیس مجلس به کمیسیون‌های عمران، تحقیقات و کشاورزی دستور داد ضمن نظارت بر روند کمک رسانی در مناطق زلزله زده، عقب ماندگی‌های شهرستان اندیکا را نیز مورد بررسی قرار دهند و هیئتی نیزبرای بررسی موضوعات به این شهرستان سفر خواهد کرد.

وی ادامه داد: شهرستان اندیکا دارای ظرفیت‌های بالایی می‌باشد که باید برای توسعه این شهرستان از آن‌ها استفاده شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار