بهره مندی بیش از 9 هزار زنجانی از آموزش های هلال احمر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری 9 هزار و 767 نفر در سطح شهرها و روستاهای این استان از آموزش های هلال احمر بهره مند شده اند.
کد خبر: ۹۳۸۱۹۹۰
|
۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱

سید  قاسم موسوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار بسيج زنجان افزود: آموزش همگانی یکی از مسئولیت های اصلی جمعیت هلال احمر به شمار می رود که برای تحقق این مهم درصدد بهره مندی شهروندان از آموزش های مورد نیاز هستیم.

 

وی تاکید کرد: در 6 ماهه نخست سال جاری 554 دوره آموزش کمک های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات توسط 145 مربی هلال احمر به منظور ارتقای سطح آگاهی شهروندان در سطح شهرها و روستاهای این استان در برابر حوادث احتمالی ارائه شده است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این تعداد دوره در خصوص کمک های اولیه، آمادگی در برابر مخاطرات، آموزش های 22 ساعته،  پایه داوطلبی و تخصصی بوده است.

 

موسوی خاطرنشان کرد: ارائه این آموزش ها در سطح شهرها و روستاها، برای کارکنان دستگاه های اجرایی کارکنان شرکت ها و کارخانجات، دانش آموزان، خانه های هلال، بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان به صورت حضوری و مجازی ارائه شده است.

 

وی ادامه داد: در 6 ماهه گذشته از سالجاری 239 دوره آموزشی آمادگی در برابر مخاطرات و آموزش های 22 ساعته برای چهار هزار و 451 نفر در سطح ادارات، شرکت ها، کارخانجات و دانش آموزان به صورت حضوری و مجازی برگزار شده است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: 59 دوره آموزشی برای یکهزار و 400 نفر از اعضای خانه های هلال استان برگزار شده که این خانه ها در سطح شهرها، روستاها، محلات و مساجد فعال است.

 

موسوی با بیان اینکه هلال احمر در خصوص آموزش های مورد نیاز برای نیروهای بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان تفاهم نامه منعقد کرده است، افزود: بر همین اساس نیز 70 دوره برای یک هزار و 615 نفر از نیروهای بسیج سازندگی استان برگزار شده است.

 

وی از برگزاری 141 دوره تخصصی برای یکهزار و 525 نیروی امدادی در پایگاه های امداد و نجات جاده ای استان زنجان خبر داد و افزود: این دوره ها شامل بازآموزی، پیش بیمارستانی، اسکان اضطراری، حمایت روانی، جست و جو نجات در جاده و تغذیه بود.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: برای اعضای جوانان و داوطلبانی که عضو هلال احمر می شوند علاوه بر ارائه آموزش های آمادگی در برابر مخاطرات و 22 ساعته، پایه داوطلبی نیز ارائه می شود که در 6 ماهه نخست سال جاری برای 776 نفر از اعضا 45 دوره برگزار شده است.

 

موسوی با تاکید بر اینکه برای همه این فراگیران در این دوره های آموزشی گواهینامه ارائه شده است، یادآوری کرد: این آموزش ها در شهرستان های زنجان، ابهر، خدابنده، طارم، خرمدره، ایجرود و ماهنشان محقق شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه مردم باید آموزش ها را جدی بگیرند، افزود:  شهروندان علاقه‌مند به فراگیری آموزش های هلال احمر با مراجعه به شعب هلال احمر در سطح استان زنجان، ثبت نام خود را قطعی کنند تا نسبت به ارائه آموزش مقدماتی برای آنها برنامه ریزی شود و حتی افراد می توانند دوره های تخصصی را نیز سپری کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار