خبرهای داغ:
انفجاری شدید در مراسم نمازجمعه شیعیان در مسجد جامع منطقه خان آباد ولایت قندوز در افغانستان منجر به شهادت ۱۵۰ نفر و زخمی شدن حدود ۲۰۰ نفر از نمازگزاران شد که تنها جرم آن‌ها عشق به اسلام و انجام فرائض بوده است.
کد خبر: ۹۳۸۲۰۰۶
|
۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ ﴿سوره آل عمران آیه ۱۶۹﴾

انفجاری شدید در مراسم نمازجمعه شیعیان مورخ 16/7/1400 مصادف با اول ربیع الاول در مسجد جامع منطقه خان آباد ولایت قندوز در افغانستان منجر به شهادت 150 نفر و زخمی شدن حدود 2۰۰ نفر از نمازگزاران شد که تنها جرم آنها عشق به اسلام و انجام فرائض بوده است.

به نظر می رسد دست انتقام ناتو پس از ۲۰سال ریختن خون مردم بی گناه و انهدام زیر ساخت ها و نهایتاً شکست و تباهی در افغانستان، از آستین تروریست های داعش بیرون آمده است. همان تروریست هایی که مدت هاست با نظارت دستگاه های امنیتی آمریکای مستکبر، رژیم غاصب کودک کش و رژیم دست نشاندۀ سعودی در ولایت های مختلف این کشور محروم و بحران زده مستقر شده اند.

وقوع فاجعه اخیر در مسجد شیعیان قندوز نشان داد داعش نبرد نیابتی خود (از سوی آمریکا و ناتو) را با هدف ناامن کردن دائمی افغانستان و ایجاد بحران های مستمر در آن آغاز کرده است. این استراتژی، در قاموس سیاست خارجی و امنیتی واشنگتن به گونه ای نهادینه شده که سران هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه خود را نسبت به آن پایبند می دانند و بر همین اساس دستگاه های امنیتی، نظامی و جاسوسی دشمنان جهان اسلام، روی تحرکات داعش در این کشور، حسابی ویژه باز کرده اند. کشتار وحشیانه شیعیان در قندوز قسمتی از این بازی خونین و وقیحانه محسوب می شود. بدون شک در این معادله، دیگر بهانه ای برای سهل انگاری در خصوص حضور داعش در افغانستان وجود ندارد. اکنون زمان خروج کامل امریکا از منطقه و تسویه حساب با تروریسم تکفیری، فرارسیده و باید قبل از گسترش فعالیت ها و عملیات های سازماندهی شده داعش، مانع سربرآوردن مهره های غرب در این کشور و شبه قاره هند شد.

بسیج اساتید حوزه علمیه قم ضمن توصیه به وحدت اقوام و مذاهب به منظور خنثی سازی توطئه های دشمنان، و اظهار همدردی، مصیبت سخت و جانکاه شهادت مظلومانه نمازگزاران اعم از زن و مرد و کودک را به حضرت ولی عصر (عج) و ملت بزرگ افغانستان و خانواده های داغدیده تسلیت عرض نموده و از همه دست اندرکاران حکومت فعلیِ افغانستان خواهان انتقام از جریانات تکفیری و پیشگیری از وقوع حوادث مشابه آن میباشد.

مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم

انتهای پیام/

ارسال نظرات