خبرهای داغ:
اصفهان باید منشا تحولات باشدو قبلا نیز بوده و ظرفیت آن را دارد و برنامه توسعه استان بر اساس طرح آمایش سرزمینی استخراج شده و اگرنیاز به بازنگری دارد در سطوحی بازنگری شود و اصفهان را براساس برنامه توسعه پیش ببریم
کد خبر: ۹۳۸۲۰۷۷
|
۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۸

به گزارش بسیج نیوز؛ احمد وحیدی عصر امروز در آیین تکریم و معارفه استاندار اصفهان اظهار کرد: عدالت برای همه است و اگر ظهور اتفاق بیافتد همه ارض مملو از قسط و عدل می شود.

وزیر کشور با بیان اینکه مقدر الهی بر این است که مستضعفین حاکم زمین شوند و نشان می دهد ظرفیت خداوند در مستضعفان قرار داده که می توانند وارث زمین شوند؛ گفت: اگر چه که کشور و ملت ما تحت انواع فشارهای ظالمان و بدخواهان است اما ملت ما با همه این فشارها شکوفاییش را نشان می دهد و رشد می کند.

وی خاطرنشان کرد: در این آمد و رفت ها و نو شدن ها و در پس این تحولات بزرگ، جوامع رشد می کنند ترقی کرده و از حالت سکون خارج می شوند و جلو می روند، باید تلاش بزرگ و دائمی کرد.

وحیدی با اشاره به سخن امام خمینی که فرمودند ملت ما از ملت صدر اسلام برتر بود، گفت: اصفهان شهر شهید خرازی و شهدای بزرگی است که این شهدا ستاره ای در آسمان این ملت هستند؛ اصفهان ٢٣ هزار و ۵٠٠ شهید داده است و باید توجه این شهدا را جلب کرد.

وزیر کشور با بیان اینکه نباید از یاد شهدا غافل شویم، گفت: با توجه شهدا و در چنین فضای معنوی و ارزشی، مسائل راحت تر جلو می رود و دوستی و برادری راه حرکت در این مسیر است و باید مشکلات اجتماعی را با قدرت اجتماعی رفع کرد.

*اصفهان نقطه اتکای مهمی در انقلاب کسب کرده است

وی ادامه داد: اصفهان نقطه اتکای مهمی در انقلاب، در حرکات ملی و عمومی و در افتخار آفرینی هایی جمهوری اسلامی کسب کرده و امروز فخر می کند و این یک توفیق است که کسی برای این چنین مردم خدمت کند.

احمد وحیدی با بیان اینکه در خدمت مردم بودن و غم مردم را خوردن و با شاد شدن مردم، شاد شدن بسیار توفیق بزرگی است، گفت: استاندار خدمت گذار مردم است و مردم می توانند مشکلاتشان را به او بگویند و استاندار نیز باید با صدای مردم به پاخیزد و از حقشان دفاع کند.

وزیر کشور با اشاره به ظرفیت های استان اصفهان در زمینه های مختلف گفت: این ظرفیت ها چون تحت پوشش ظرفیت های معنوی است، ارزش دارد.

احمد وحیدی ادامه داد: البته مشکلاتی نیز استان دارد که یکی از آن ها آب است؛ البته این مشکل در کشور عمومیت دارد؛ در سفری که امروز به بندرعباس داشتم این استان زیر بیست میلیمتر بارش داشته است و این موضوع در کل کشور مطرح است.

وحیدی با اشاره به برنامه های دولت در این زمینه مانند انتقال آب ادامه داد: باید البته دعا کنیم و از خدا بخواهیم که خداوند باران رحمت خودش را بر ما ببارد، البته ما باید قبول کنیم در منطقه خشک قرار داریم و باید سازگاری داشته و ابتدا باید الگوی مصرف را اصلاح و برای مصرف قطره قطره اب حساب داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت الگوی بهره وری آب گفت: در نرخ رشد سه درصد نرخ رشد در گرو بهره وری است که در  این زمینه نرخ بهره وری پایینی داریم که در شان یک کشور اسلامی نیست و باید اندیشمندان و دانشگاه باید این بهره وری را بالا ببرند.

احمد وحیدی ادامه داد: چه بهتر که اصفهان شهر  علم و دانش به آن بپردازد و بهترین جا و مستحق ترین جاست که به این موضوع بپردازد؛ اقتصاد دانش بنیان باید به ما کمک کند که ما اقتصادمان را به سمت دانش  بنیانی ببریم و یکی از موارد مهم آن افزایش بهره وری است که در ان اتفاق می افتد.

وی افزود: انتقال آب بین حوزه ای، انتقال اب از خلیج فارس و دریای خزر، آبخوان داری و آب خیزداری باید در الگوی آمایشی ما خود را نشان دهد.

وزیر کشور عنوان کرد: امایش بحث ۲۰ تا ۳۰ ساله است که در کشور انجام شده اما در بحث امایشی به نتیجه قطعی نرسیدیم که بر اساس این کار قطعی عمل کنیم؛ امایش سرزمین که تجلی جغرافیای سیاست های بالادستی نطام است مسئله مهمی است که اخیرا در سخنان رییس جمهور به کرات تکرار و مورد توجه بوده است.

وی گفت: این استان باید منشا تحولات باشد که قبلا نیز بوده و ظرفیت آن را دارد و برنامه توسعه استان بر اساس طرح آمایش سرزمینی استخراج شده و البته استخراج شده و اگر نیاز به بازنگری دارد در سطوحی بازنگری  و باید برنامه توسعه استان را پیش ببریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها