معاون پرورشی اداره آمورش وپروش شهرستان کوهسرخ:
به رغم اینکه تا کنون برای جلوگیری از ازدواج‌های زود هنگام و فرهنگ‌ سازی کارهای بسیاری شده است، اما هنوز شاهد این معضل در شهرستان کوهسرخ هستیم.
کد خبر: ۹۳۸۲۱۲۴
|
۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۳

رضا عندلیب ،معاون پرورشی اداره آمورش وپروش شهرستان کوهسرخ،از متاهل بودن حدود ۴۰ درصد جمعیت دانش آموزی این شهرستان خبر داد و گفت: به رغم اینکه تا کنون برای جلوگیری از ازدواج‌های زود هنگام و فرهنگ‌ سازی کارهای بسیاری شده است، اما هنوز شاهد این معضل در شهرستان کوهسرخ هستیم.


رضا عندلیب عنوان کرد: متاسفانه وضعیت ازدواج‌های زود هنگام در بین دانش‌آموزان این منطقه نگران کننده‌تر از سایر مناطق است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ تا ۴۰ درصد جمعیت دانش‌آموزی کوهسرخ متاهل هستند، مطرح کرد: هر چند در مقطع ابتدایی هم ازدواج‌هایی داریم اما در مقطع متوسطه آمار این ازدواج‌ها بیشتر است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان کوهسرخ با اشاره به اینکه آمار ازدواج دانش‌آموزان در روستاها بیشتر است، بیان کرد: در روستاها حتی خانواده‌ها دانش آموز ابتدایی را مجبور به ازدواج می‌کنند اما وقتی کمی که بزرگتر می‌شوند، بسیاری از این ازدواج‌ها منجر به طلاق می‌شوند.

عندلیب مطرح کرد: به رغم اینکه تا کنون برای جلوگیری از ازدواج‌های زود هنگام و فرهنگ‌ سازی کارهای بسیاری شده است، اما هنوز شاهد این معضل در شهرستان کوهسرخ هستیم.

معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان کوهسرخ در پایان گفت: متاسفانه در شهرستان کوهسرخ شاهد ازدواج‌‎های زودرس هستیم، متاسفانه به دلیل نوع فرهنگ ۱۰ تا ۱۵ درصد ازدواج‌های دانش‌آموزان در روستاها به نسبت شهر بیشتر است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها