خبرهای داغ:

تقدیر فرمانده سپاه استان فارس از فعالان امر به معروف/ تجلیل از خبرنگار بسیج به عنوان فعال این حوزه

درآئینی با حضور فرمانده سپاه فجر فارس، از فعالان حوزه امربه معروف در استان فارس تقدیر شد.
کد خبر: ۹۳۸۲۲۲۱
|
۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سردار یدالله بوعلی در آئین تقدیر از فعالان امربه‌معروف و نهی از منکر در حوزه‌های مختلف که به همت مدیریت امر به معروف و نهی از منکر معاونت اجتماعی سپاه فجر برگزار شد، اظهار داشت: معضلات زیاد است، اما نباید دست روی دست گذاشت و باید در این‌باره کاری کرد. 

وی با بیان اینکه امروز برخی معروف‌ها در جامعه از بین رفته یا کمرنگ شده است، گفت: در این زمینه فرهنگ‌سازی مهم‌ترین کاری است که باید توسط متولیان امر انجام شود تا آن معروف دوباره احیا و در جامعه گسترده شود. 

سردار بوعلی با اشاره به نقش معاونت اجتماعی در ترویج و احیای معروف‌ها در جامعه افزود: امیدواریم معاونت اجتماعی در زمینه فرهنگ‌سازی در حوزه امربه معروف برنامه‌ریزی مناسب داشته باشد.

سرهنگ محمدجعفر دوستدار، معاون اجتماعی سپاه فجر فارس نیز در این برنامه با بیان اینکه امروز به صورت استانی از فعالین حوزه امربه معروف در نواحی مختلف سپاه فجر تقدیر می‌شود، گفت: حضور مسئولین سپاه، حوزه علمیه و خانواده‌های شهدای این عرصه در این برنامه نشان از مهم بودن این حوزه دارد.

وی با بیان رصد فعالیت‌های شش ماهه گذشته در حوزه‌های  مختلف و مشخص کردن فعالان از تقدیر از این افراد برای تشویق آحاد مختلف مردم در این عرصه خبر داد. 

مالک لیراوی، مدیر امر به معروف و نهی از منکر معاونت اجتماعی سپاه فجر استان فارس هم در حاشیه این مراسم با یادآوری اینکه در این برنامه از فعالان عرصه‌ احیای فریضتین و حوزه‌ عفاف و حجاب استان فارس تقدیر شد، گفت: در راستای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و با هدف حمایت و انگیزه‌بخشی به فعالان این حوزه، با حضور فرمانده‌ سپاه فجر، از خانواده‌ معظم شهدای امربه‌معروف، پیش‌کسوتان، فعالان حوزه‌‌های کودک، انتظامی و قضایی، رسانه، فرماندهان نواحی، معاونت‌های ستادی، مسئولین سازمان‌های قشری، اساتید، مطالبه‌گران و افراد برتر فعال حوزه‌ عفاف و حجاب تقدیر و تجلیل شد.

حجت‌الاسلام استوار میمندی، رئیس حوزه‌های علمیه استان فارس هم در ادامه این برنامه با بیان اینکه هرجا در راستای فرهنگ حجاب و عفاف در خدمت این فرهنگ فاطمی هستیم، باید افتخار کنیم، تصریح کرد: اگرچه که امر به معروف و نهی از منکر عرصه وسیعی داشته و منحصر به چند محور نمی‌شود، اما برخی مسائل ریشه‌ای است.

وی فساد اقتصادی را یکی از محورهای مهم این عرصه عنوان کرد و گفت: پرداختن به مقوله حجاب و عفاف به معنی عدم پرداختن به مقوله‌های دیگر نیست و کارهای ایحابی و سلبی لازم دارد چراکه عدم توجه به نمادهای جامعه دینی، اتفاقات بدی را به‌دنبال دارد. 

استوار میمندی با تاکید بر بعد اجتماعی حجاب و اینکه این امر حریم عمومی جامعه را مورد هدف قرار می‌دهد، گفت: کوچک شمردن گناه یکی از گناهان کبیره است و احیای امر به معروف، نیاز به قبح‌انگاری کوچک شمردن گناهان در جامعه دارد و این امر، نیازمند فرهنگسازی است.

وی حکم شرعی حجاب را به‌عنوان بعد شخصی این فریضه دانست و تصریح کرد: در زمان تشکیل حکومت اسلامی برقراری قانون حجاب در بعد اجتماعی از طریق کتاب، عقل و قانون، واجب است و مسئولین باید به حجاب اجتماعی توجه ویژه داشته باشند.

در انتهای این برنامه از خانواده‌های شهدای امربه معروف و جانبازان این عرصه در سطح استان، فعالین این عرصه در حوزه‌های مختلف، و نیز خبرنگار تسنیم در حوزه رسانه تقدیر شد.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها