فرمانده انتظامی استان مرکزی:

توجه به اندیشه های مقام معظم رهبری در راستای ولایت پذیری، محور اقدام و عمل نیروی انتظامی

سردار مفخمی شهرستانی گفت: توجه به اندیشه های مقام معظم رهبری در راستای ولایت پذیری، محور اقدام و عمل نیروی انتظامی است.
کد خبر: ۹۳۸۲۴۰۰
|
۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار "حسن مفخمی شهرستانی" فرمانده انتظامی استان مرکزی در سومین روز از هفته گرامیداشت هفته ناجا، در جمع نمازگزاران مسجد 14 معصوم شهرستان اراک گفت: پلیس جمهوری اسلامی ایران، به واسطه رویکرد ولایت مداری، حفظ ارزش های اسلامی و فعالیت در بستر جامعه اسلامی، همواره در مسیر تبدیل شدن به الگوی پلیس اسلامی در بین کشورهای مسلمان بوده است.

وی ادامه داد: یکی از اسناد بالا دستی که‌ پلیس همواره برای تحقق بیشتر این هدف استفاده می کند و محور اقدام و عمل خود قرار داده، توجه به اندیشه‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در راستای ولایت پذیری تام خویش است.

این مقام ارشد انتظامی رویکرد نوین تامین امنیت اجتماعی از سوی پلیس را در گرو ایجاد بسترهای موثر تامین امنیت اجتماعی از طریق حفظ ارزش های انسانی و اسلامی در جامعه ایران برشمرد و اظهار داشت: نتیجه حسن عملکرد پلیس در جامعه اسلامی، جلب اعتماد و مشارکت مردم و دستیابی به ‌سطحی بالایی از امنیت اجتماعی فراگیر در استان است.

سردار مفخمی شهرستانی با بیان اینکه نمی‌توان نسبت به عملکرد موفق پلیس ایران در اتخاذ رویکردی اسلامی و بر پایه ارزش های آن و تعهد نسبت به اجرای صحیح آن بی‌تفاوت بود.، خاطر نشان کرد: هفته نیروی انتظامی فرصتی برای بازاندیشی درباره کارکردهای پلیس قلمداد ‌شود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی از امنیت پایدار به عنوان یکی از پیش نیازهای جامعه یاد کرد و گفت: این مهم مستلزم مشارکت پایدار بین واحدهای متشکله جامعه همچون عناصر دولتی، کنشگران محلی، نخبگان، سازمان های مردم نهاد و... است. باید گفت در نظام مدیریت مردمی، هدف آن است که همه عاملان حضور داشته باشند و کلیه عناصری که در مدیریت شهری مؤثرند بتوانند سهم خود را ایفا نمایند.

وی در ادامه با اشاره به تلاش های جهادی کارکنان انتظامی استان مرکزی در افزایش امنیت اجتماعی گفت: تلاش جهادی مقوله‌ای است همزاد انقلاب اسلامی که آثار مبارک آن در فرازهایی از دوران دفاع مقدس و خصوصاً نهاد جهاد سازندگی ظهور و بروز پیدا کرده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: كاركنان نيروي انتظامي براي حفظ وتامين نظم و امنيت و پاسداري از جان و مال و ناموس مردم از هيچ كوششي و تلاشي دريغ نمي کنند چرا که سرعت در انجام وظايف، پاسخگويي به موقع، رفتار و گفتار مناسب، و قاطعيت پليس در برخورد با مجرمين و بزهكاران و همچنين برهم زنندگان نظم و امنيت سبب افزايش اعتماد عمومي وجلب رضايت شهروندان به پليس مي شود و بزرگترين و بالاترين افتخار براي تك تك كاركنان نيروي انتظامي همين بس كه فرماندهي معظم كل قوا حضرت امام خامنه اي (مد ظله العالي) آنها را مجاهدين في سبيل الله بنامد.

سردار مفخمی شهرستانی خاطر نشان کرد: امروزه ایجاد و توسعه امنیت اجتماعی توسط پلیس وظیفه ‌شناس و انقلابی ایران اسلامی، نشانگر صحت عمل ناجا در تبیین جامعه ایمانی است که در امتداد آن تا حدود زیادی احساس امنیت روانی و اجتماعی را برای شهروندان به ارمغان آورده و از طرفی شان مردم خداجو و مومن ایران اسلامی این است که از پلیس شایسته و بایسته و مقتدر و امین در تراز جمهوری اسلامی بهره مند باشند و از آنها خدمات دریافت کنند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی در ادامه به بخشی از دستاوردهای امنیت بخش پلیس در نیم سال نخست سال جاری اشاره داشت و در پایان در نشستی صمیمانه پاسخگوی سوالات نمازگزاران در حوزه عملکرد پلیس بود.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات