رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل خبر داد:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با آغاز برداشت محصول پنبه پیش‌بینی می‌کنیم بیش از 60 هزار تن وش پنبه در استان اردبیل تولید و روانه کارخانه‌های پنبه‌ پاک‌کنی شود.
کد خبر: ۹۳۸۲۴۶۹
|
۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹

تولید 60 هزار تن پنبه در مغان

به گزارش خبرگزاری بسیج اردبیل ،خلیل نیکشاد 19 مهرماه در جریان بازدید از مزارع مغان اظهار کرد: بعد از سال‌ها توقف تولید طلای سفید در شمال استان، کاشت این محصول از دو سال پیش رونق مضاعفی گرفته و هم اکنون بیش از 16 هزار و 500 هکتار از اراضی مستعد مغان به کشت پنبه اختصاص یافته است.

وی به افزایش 20 درصدی تولید این محصول و کشت پنبه اشاره کرد و گفت: با مساعد شدن شرایط جوی برداشت پنبه در مغان آغاز شده و در شهرستان‌های پارس‌آباد، اصلاندوز و بیله‌سوار تا سه ماه آینده برداشت پنبه به انجام خواهد رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل قیمت تضمینی خرید این محصول را 220 تا 270 هزار ریال اعلام کرد و افزود: امیدواریم با استقبال کشاورزان در سال‌های آینده تولید این محصول افزایش یافته و توان تأمین نیازمندی‌ کارخانه‌های نساجی را در استان شاهد باشیم.

نیکشاد همچنین به برداشت طلای سبز در جنوب استان اردبیل نیز اشاره کرد و ادامه داد: برداشت گردو از باغات مشگین‌شهر آغاز شده و امسال به همت باغداران جشنواره طلای سبز به شکرانه برداشت این محصول در کلور اجرایی شد.

وی از کلور به عنوان پایتخت تولید گردو یاد کرد و گفت: امیدواریم بهترین و با کیفیت‌ترین گردوها از باغات جنوب استان برداشت و روانه بازار شود تا اهالی استان و سایر مناطق از این تولیدات استفاده کنند.

نیکشاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با اجرای طرح‌های مختلف در باغات گردوی جنوب استان به ویژه سرشاخه‌ کاری سعی بر این است تا ظرفیت تولید گردو در باغات تا دو برابر افزایش یافته و در کنار آن کیفیت محصول نیز ارتقا یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: با طرح‌های توسعه‌ای در بخش زراعت و باغات در سال زراعی جاری سعی خواهیم کرد تا در کنار افزایش توان تولید به کشاورزان اعم از زارعین و باغداران کمک کنیم تا محصولات متنوعی را به بازار عرضه کنند.

ارسال نظرات