یک نخبه هنری:

کسب رتبه برتر در یک مسابقه نقاشی، سر آغاز ورودم به این حرفه بود

یک نخبه هنری گفت: در سن چهار سالگی در مسابقات نقاشی محیط زیست شرکت کردم و توانستم رتبه اول را کسب کنم و همین امر موجب شد به صورت جدی تر این حرفه زیبا و دوست داشتنی را دنبال کنم.
کد خبر: ۹۳۸۲۴۸۷
|
۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، ریحانه علی پناهی، دانش آموز پایه ششم مدرسه نرجس ناحیه یک آموزش و پرورش کرج، یکی از نخبگان هنری استان البرز است که گفت و گویی را با این دانش آموز هنرمند ترتیب داده ایم که در ادامه می خوانید:

کسب رتبه برتر در یک مسابقه نقاشی، سر آغاز ورودم به این حرفه بود

شما به عنوان نخبه نوجوان در چه زمینه های هنری فعالیت می کنید؟

من از چهار سالگی با هنر نقاشی آشنا شدم و علت ورود من به این عرصه، فعالیت هنری مادرم در زمینه نقاشی بوده و تا به امروز نیز وی بهترین استاد و مشوق من در زمینه ایده پردازی هنری بوده است. در سن چهار سالگی در مسابقات نقاشی محیط زیست شرکت کردم و توانستم رتبه اول را کسب کنم و همین امر موجب شد به مهارت و علاقه خود به هنر نقاشی پی ببرم و به صورت جدی تر این حرفه زیبا و دوست داشتنی را دنبال کنم.

 به لطف خدا هر ساله توفیق شرکت فعال در مسابقات قرآنی (حفظ جزء 30 و فصیح خوانی قرآن کریم) را داشتم و رتبه های برتر در مقاطع ناحیه ای و استانی را نیز کسب کرده ام. علاقه مندی هنری بعدی من در زمینه تولید انیمیشن بوده که تاکنون موفق به خلق آثار هنری متعددی در زمینه انیمیشن کودک و نوجوان با موضوعات مذهبی شده ام.

درباره آثار انیمیشنی و کیفیت فعالیتان در این زمینه توضیح دهید؟

موضوع یکی از انیمیشن های ساخته شده شهادت حضرت علی اصغر(ع) است و انیمیشن بعدی نیز به موضوع جاماندگان حضرت رقیه (س) از کاروان اسرای حسینی پرداخته است.

چگونه با این هنر آشنا شدید؟

نحوه آشنایی بنده با هنر انیمیشن از طریق یک برنامه آموزشی تلویزیونی بوده است.

شما به عنوان یک هنرمند دانش آموز کرجی با شبکه استانی البرز در امر برنامه سازی برای کودکان و نوجوانان مشارکت داشته اید؟

بنده موفق شدم با ارسال کلیپ آثار ساخته شده ام به صداوسیمای مرکز استان البرز نظر مسئولین و برنامه سازان تلویزیونی را به خود جلب کنم و تا به امروز در پنج برنامه حضور و فعالیت داشته ام. تیتراژ پایانی برنامه بومرنگ نیز توسط بنده ساخته شده است و همچنین در مناسبت های گوناگون ملی و مذهبی کلیپ های انیمیشنی را تولید کرده ام.

در نقاشی و انیمیشن از چه تکنیک هایی استفاده می کنید؟

در نقاشی از گواش، آبرنگ و پوستر گچی استفاده می کنم و در انیمیشن هم کار نقاشی، فیلم برداری، تدوین وگویندگی را با همکاری خواهر کوچک خود انجام می دهم.

مشوقین اصلی شما در پرداختن به امور هنری چه کسانی بوده اند؟

مربی پرورشی مدرسه نرجس و مادرم که خود در نقاشی خبره بود در رشد استعدادهای من تاثیر زیادی داشته اند و علاوه بر این پدرم نیز مدام مرا تشویق می کرد.

احساستان را در زمان خلق یک اثر توصیف کنید؟

خلق یک اثر هنری خوب منوط به ایده پردازی مناسب است که این امر دشوار است اما زمانیکه شما موفق به خلق یک اثر هنری می شوید احساس شعف و نشاط بسیاری می کنید و این شادمانی را می توانید در چهره دوستان و مخاطبین خود با لذت تماشا کنید.

شما به عنوان یک دانش آموز ممتاز تحصیلی چه رتبه هایی در مسابقات گوناگون کسب کرده اید؟

امسال در مسابقات نقاشی کشور ترکیه حائز رتبه برتر شده ام و سال گذشته نیز در مسابقات نقاشی اجلاس سراسری نماز موفق به کسب رتبه اول کشوری شدم و در مسابقات ارگان های مختلف نظیر محیط زیست، آتش نشانی و سازمان فرهنگی شهرداری کرج نیز رتبه هایی را کسب کرده ام.

به عنوان یک هنرمند بسیجی در زمینه دفاع مقدس نیز فعالیت هنری خاصی داشته اید؟

بله من موفق شدم با الهام از موضوع اهدای شاخه فرزند شهید به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی طرح نقشی را ارائه دهم. به واسطه اینکه خواهر زاده شهید هستم به فعالیت در این حوزه علاقه خاصی دارم ودرآینده نیز علاوه بر تحصیل به فعالیت تخصصی تر در زمینه نقاشی و انیمیشن خواهم پرداخت.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها