معاون سیاسی سازمان بسیج مستضعفین در گفتگو با بسیج:

دولت سیزدهم دومینوی موفقیت در کشور بوجود آورد

ساری-معاون سیاسی سازمان بسیج مستضعفین با تصریح بر اینکه در گذشته حل مشکلات به برجام گره زده می‌شد، افزود: در دولت جدید این رویکرد وجود ندارد و یک دومینوی موفقیت در کشور بوجود آمده است.
کد خبر: ۹۳۸۲۵۴۸
|
۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
خبرگزاری بسیج،دکتر قاسم حبیب زاده صبح امروز در گفتگو با خبرنگار بسیج در ساری، با اشاره به اینکه دستگاه دیپلماسی کشور در مقطع جدید، یک دیپلماسی متوازن را به عنوان رویکرد خود درنظر گرفته است، گفت: اگر  در دولت گذشته تلاش دولتمردان برای حل مشکلات اقتصادی و رفع تحریم‌ها در تعامل و مذاکره با غرب خلاصه می‌شد، در دولت جدید، سیاست و دیپلماسی علاوه بر غرب و شرق، اولویت آن با کشور‌های همسایه برای خلق فرصت‌های جدید است.

معاون سیاسی سازمان بسیج مستضعفین با تصریح بر اینکه در گذشته حل مشکلات به برجام گره زده می‌شد، افزود: در دولت جدید این رویکرد وجود ندارد و یک دومینوی موفقیت در کشور بوجود آمده که بخشی از آن ناظر به دیپلماسی جدید و بخشی دیگر شاید زمینه سازی از قبل بوده باشد.

حبیب زاده به تامین واکسن هم اشاره و خاطرنشان کرد: واکسیناسیون کرونا به اولین دغدغه در کشور به حساب می‌آمد که امروزه دولت و حاکمیت توانسته در این مسئله رضایت عامه را جلب کند.

معاون سیاسی سازمان بسیج مستضعفین در ادامه سخنان خود به اخراج آمریکایی‌ها از افغانستان هم اشاره کرد و افزود:  آمریکا با هزینه‌های هنگفت ارتشی در افغانستان بوجود آورده بود که نه تنها امنیت در افغانستان تامین نشد  بلکه حرکت‌های ضد امنیتی و جاسوسی برعلیه کشور ایران و برخی کشور‌های دیگر مثل چین، انجام می دادند و رسما عمله آمریکا شده بودند.

حبیب زاده با اشاره به راهبرد پیگیری‌های ایران برای اخراج آمریکایی‌ها در افغانستان گفت: ساده لوحی است کسی فکرکند، طالبان آمریکایی‌ها را اخراج کردند در صورتی که این ایران بود با تحمیل هزینه به آمریکایی‌ها باعث اخراج آنان شد.

معاون سیاسی سازمان بسیج مستضعفین در ادامه به عضویت ایران پیمان شانگ‌های هم اشاره کرد و افزود: رویکرد دپیلماسی دولت سیزدهم باعث شد تا ایران عضو این پیمان شود که یکی از مولفه‌های اصلی پیمان آن است که تحریم‌های کشور‌های ثالث علیه کشور را به رسمیت نمی‌شناسد  و  اهداف اصلی این سازمان دلار را به تدریج از مبادلات اقتصادی خود در حال حذف  که باعث خلق ایجاد فرصت برای ایران در مقابله با تحریم است.

حبیب زاده با بیان این مطلب که غربی‌ها برای کشاندن ایران به پای میز مذاکره عجله دارند، خاطرنشان کرد: غربی‌ها می دانند ایران در منطقه دست برتر  دارد و در حال رسیدن به اهداف خود در منطقه است برای همین چالش‌هایی مثل آذربایجان را برای ایران درست می‌کند.

معاون سیاسی سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله افغانستان و طالبان هم پرداخت و گفت: کل اخبار افغانستان توسط رسانه‌های آمریکایی و بی بی سی و برخی از رسانه‌های داخلی به صورت مخدوش و دروغ منتشر می‌شود.

حبیب زاده با تاکید براینکه ایران در مسئله افغانستان دارای سه خواسته راهبردی است؛ اضافه کرد: اگر سه خواسته راهبردی ایران را طالبان برآورده کردند، ایران با آن‌ها تعامل می‌کند. اولین خواسته اخراج تمام نیرو‌های آمریکایی و ناتو نیرو‌های خارجی در افغانستان، دوم تامین امنیت کل افغانستان و مقابله با  ترانزیت مواد مخدر، ایجاد یک دولت فراگیر پاسخگو و سومین خواسته به رسمیت شناختن حقوق حقه شیعیان افغانستان.

معاون سیاسی سازمان بسیج مستضعفین درادامه به مسئله آذربایجان هم اشاره کرد و گفت: ایران اجازه تغییر در ژئوپلتیک و مرز‌های شناخته شده را به کسی نمی‌دهد. آذربایجان و بقیه کشور‌ها میدانند مهلت قرارداد ترکمنچای و گلستان تمام شده است و تمام مناطقی که از خاک ایران جدا شده است.باید به کشور برگردد، اما ایران نجابت به خرج داده است، ولی به کسی اجازه نمیدهد امنیت ملی کشور را به خطر بیندازد.

حبیب زاده با تاکید براینکه قرن، قرن اسلام است و ام القرای جهان اسلام، ایران است، خاطر نشان کرد: ایران، آذربایجان را به چشم دشمن نگاه نمی‌کند چرا که دشمن اصلی ایران، آمریکا و اسرائیل است.

معاون سیاسی سازمان بسیج مستضعفین با تصریح بر اینکه  ایران پرهمسایه‌ترین کشور است، افزود: باید چالش‌های ایجاد شده در بین همسایگان را مدیریت کرد چرا که شیعیان کشور اذربایجان و علویون کشور ترکیه الگوی خود را از ایران می‌گیرند.

حبیب زاده در ادامه به اخبار‌های دروغ در مسئله عراق هم اشاره کرد و گفت: برخی رسانه‌های داخلی اخبار انتخابات عراق را به دروغ منتشر میکنند اما واقعیت آن است که ایران با تمامی احزاب و گروه‌های عراقی تعامل دارد و تعامل خود را خلاصه به یک گروه و حزب نمی‌کند.

معاون سیاسی سازمان بسیج مستضعفین با تصریح بر اینکه احزاب و گروه‌های عراقی با ایران همراه هستند، تاکید کرد: همه این جریان‌ها به اخراج آمریکایی در عراق هم نظر هستند؛ و این جریان مقاومت است که در انتخابات دست برتر دارد.

 حبیب زاده در ادامه با بیان اینکه برخی از رسانه‌ها برای منفعت طلبی اخبار دروغ منتشر می‌کنند، خاطرنشان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب ما دچار جنگ تبلیغاتی هستیم و در رسانه ضعف داریم برای همین برخی رسانه‌های وابسته به بیگانه، با انتشار اخبار شایعه و دروغ، در تلاش برای نشان دادن قدرت طلبی خود هستند.

معاون سیاسی سازمان بسیج مستضعفین در پایان سخنان خود با اشاره به روند شناسی چهل سال گذشته، گفت: امروز پس از چهار دهه، شش کشور از 16 کشور منطقه غرب اسیا از حلقوم نظام سلطه بیرون کشیده شد و جبهه مقاومت در منطقه در حال مقابله با جبهه استکبار است.

به گفته حبیب زاده ایران نقش تعیین کننده در تحولات غرب آسیا دارد و دوران پسا صهیونیسم و پسا آمریکا را به زودی جشن خواهد گرفت.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار