رییس شورای علمی مسابقات مناظره دانشجویان ایران، هدف اصلی این مسابقات را تقویت صمیمت میان دانشجویان و انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: تمامی برنامه‌هایی که با توجه به سلایق و ذائقه جوانان برگزار می‌شود، در راستای ایجاد پیوندی برای رسیدن به همین هدف است.
کد خبر: ۹۳۸۲۶۰۳
|
۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۵

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، علی منتظری در نخستین جلسه شورای علمی دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران گفت: برنامه‌های اجرایی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی با توجه به ضرورت‌ها و موضوعات روز جامعه بوده است و در برگزاری مسابقات مناظره دانشجویان نیز  ضرورت آموزش در راستای حل مشکل گفتگو و ارتباط برقرار کردن احساس شده است.
همچنین محمد خوش‌چهره نماینده ادوار مجلس و استاد اقتصاد دانشگاه با ابراز خرسندی از برگزاری یک دهه مسابقات مناظره دانشجویی گفت: دانشجویان در عرصه‌های نقد رها شده‌اند و اگر هیجانات و احساسات دانشجویان کنترل نشود، هدایت‌های جناحی با سوء استفاده از روحیه پاک دانشجویان، فاجعه به بار خواهد آورد.
وی با اشاره به اینکه اساتید نیز نیاز به آموزش در زمینه مناظره و گفتگو دارند اظهار داشت: یافته های مناظرات، ادب و متانتی است که به جامعه می دهد.
عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی نیز در ادامۀ جلسه گفت: مناظرات یکی از بهترین برنامه‌هایی است که در حال حاضر در حوزه فرهنگی داریم.
وی افزود: مناظرات دانشجویی باعث  کم‌شدن فاصله بین دانشجویان و مسئولان می‌شود. دانشجو در این مسابقات یاد می‌گیرد که با تاب‌آوری و تحمل نظر مخالف، حرف خود را بدون پرخاش و خشونت بیان کند.
در این جلسه، پیشنهادهای اعضای شورای علمی در جهت اصلاح آیین‌نامه داوری مسابقات بررسی شد.
دبیرخانه مناظرات دانشجویی ایران در مرکز ملی گفت و گو مناظره و آزاداندیشی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی طی نه دور مسابقات،  بیش از  سه هزار مناظره با حضور بیش از یازده هزار دانشجو از سراسر کشور با همکاری واحدهای جهاد دانشگاهی برگزار کرده است.
برگزاری مسابقات مناظره ویژۀ بیست و سومین نمایشگاه محیط زیست و بیست و هفتمین نمایشگاه قرآن، دو دوره مناظره تخصصی دانشجویان با موضوع «تعاون»، مناظره‌ها و گفت‌و‌گو‌های دانشجویی با محوریت مسائل روز، گفتگوی دانشجویان ایران و افغانستان در راستای ترویج گفتگوی فرهنگی بین دانشجویان ایران و دانشجویان جهان اسلام و مناظره و گفتگو بین استادان، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و صاحب‌نظران از دیگر فعالیت‌های این مرکز بوده است.
مرکز ملی گفت و گو مناظره و آزاداندیشی در چشم انداز افق 5 ساله  در نظر دارد اصلی‌ترین محل تجمع و تعامل جوانان، دانشجویان، استادان، نخبگان، دانش‌آموزان و سایر اقشار علاقمند به گفتگو شود و مرکزی توانمند، پیشرو و تاثیرگذار در تولید و نشر دانش مرتبط با امر گفتگو، مناظره و آزاداندیشی شود.
طراحی و راه اندازی اپلیکیشن داوری مناظره، مسابقه فراخوان گزاره مسابقات مناظره دانشجویان ایران، انتشار 5 شماره نشریه الکترونیکی با هدف گفتمان‌سازی، تولید محتوا، و ترویج فرهنگ گفت‌و‌گو، انتشار چهار ویژه نامه گفتگو از دیگر فعالیت‌هایی است که برای این مرکز می‌توان برشمرد.
 
 
 
 
 

ارسال نظرات