به همت ناحیه بسیج دانشجووی برگزار شد؛

هم اندیشی تشکل های دانشجویی با عضو کمیسیون فرهنگی مجلس

حجت الاسلام نیک بین عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت:نتایج این جلسات و گفت وگوها در نشست با وزیران بررسی و راهکارهای کمک به ارتقای کمی و کیفی در دستور کار قرار می گیرد.
کد خبر: ۹۳۸۲۷۱۸
|
۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱

به گزارش خبر گزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ ناحیه بسیج دانشجویی به همراه نمایندگان دانشجویان میزبان حجه الاسلام نیک بین عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بودند.

دراین برنامه که در سالن جلسات دانشگاه آزاد شهرکرد برگزار شد ابتدا  دکتر قاسمی مسئول فرهنگی دانشگاه آزاد ضمن خیر مقدم خدمت مهمان ویژه برنامه حجه الاسلام نیک بین و دانشجویان حاضر به ارایه گزارش مختصرازوضعیت فرهنگی اجتماعی شهرستان و به خصوص دانشگاهها پرداخت.

 وی افزود دانشگاه آزاد حدود 10000 دانشجو دارد و 140 رشته و حدود500نفر کارمند دارد؛ اما یکی از نقاط ضعف فقر نسبی فرهنگی در دانشگاه می باشد و در ارزیابی هایی که انجام شد و مصوبات مجلس در بحث فرهنگی بودجه کافی به دانشگاههای استان های محروم دیده نشده است.

در ادامه جلسه نمایندگان نهادها و تشکل های مختلف دانشجویی  ازجمله؛ انجمن اسلامی، بسیج دانشجویی، نماینده دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان، نماینده دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی، هرکدام به بیان دیدگاهها، انتظارات و گلایه ها و مطالبات خود در حوزه فرهنگی پرداختند.

از جمله مباحثی و انتظاراتی که نمایندگان دانشجو ها بیان کردند؛ بحث مشکلات فرهنگی در سطح دانشگاهها و دانشجویان مشکلات معیشت دانشجویان، بحث اشتغال و ازدواج دانشجویان و همچنین یکی دیگر از مباحث مهم گلایه از وضعیت پذیرش دانشجو معلمان در وزارت آموزش و پرورش و اینکه همه فیلتر های گزینش معلمان به درستی و دقت مورد اجرا قرار نمیگیرد، بود.

در ادامه حجه الاسلام نیک بین بعد از شنیدن مطالبات دانشجویان ضمن تقدیر و تشکر  از دانشجویان و نمایندگان تشکل های مختلف گفت:نکته اولی که باید توجه کرد و یاد بگیریم بحث با هم بودن است.

 وی افزود:باید این موضوع درک شود که همه با هم برابریم و اگر قرار باشد کاری انجام شود از همین تشکل های دانشجویی باید شروع شود. با پول گرفتن و حقوق گرفتن کار فرهنگی درست نمی‌شود. باید فکرهای همدیگر را درست کنیم. اگر افکار درست شد همه رشد میکنیم . برای اینکه رشد کنیم باید افکارتان رشد کند.  

وی  افزود: اینکه چرا طرح صیانت فرهنگی در کمیسیون فرهنگی مجلس طرح شده چیست؟ کار تخصصی در صحن سخت اجرا میشود؛ اما در کمیسیون مشترک موضوع به صورت اختصاصی مطرح می شود و در کمیسیون تخصصی تشکل های دیگر هم می توانند شرکت کنند  و نظرات خود را بیان کنند وی افزود عرصه فرهنگ عرصه گسترده و عمیق است در این میان عوامل متعددی می تواند فرهنگ را تحت تاثیر قرار داده  و آن را دگرگون سازد.که در شناسایی  این عوامل و کار بر روی انها همکاری و کمک شما دانشجویان را می طلبد.

کارشناس مسائل فرهنگی  در پایان خاطر نشان کرد: نتایج این جلسات و گفت وگوها در نشست با وزیران بررسی و راهکارهای کمک به ارتقای کمی و کیفی در دستور کار قرار می گیرد.

ارسال نظرات