خبرهای داغ:
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور:

شهید اشرفی اصفهانی پرچمدار انقلاب اسلامی در کرمانشاه بود

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: شهید اشرفی اصفهانی(ره) پرچمدار انقلاب اسلامی در کرمانشاه بود.
کد خبر: ۹۳۸۲۷۸۹
|
۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، حجت الاسلام محمد جواد علی اکبری بعد از ظهر امروز در کنگره بزرگداشت چهارمین شهید محراب آیت الله اشرفی اصفهانی (ره) که با حضور امام جمعه و جمعی از مسئولان استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: آیت الله اشرفی اصفهانی عالم عمل، عارف حقیقت جو و مطیع رهبری و یک شخصیت قرآنی بود که می‌توان این انس را در آثار وی مشاهده کرد.

وی افزود: آیت الله اشرفی اصفهانی (ره) به مدت ۲۵ سال در کرمانشاه سکونت داشتند و پرچم دار انقلاب اسلامی در کرمانشاه بودند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: شهدای محراب از شخصیت‌های بزرگی هستند که با جهاد، تلاش، ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان به پیروزی جبهه حق علیه باطل کمک کردند و نباید از معرفی چنین شخصیت‌های بزرگی به نسل فعلی و آینده غفلت کرد.

علی اکبری خاطر نشان کرد: در قرآن کریم داستان‌ها و وقایع گوناگونی برای عبرت گرفتن انسان و نسل‌های آینده بیان شده اما صدا و سیما، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و دیگر نهادهای فرهنگی در معرفی شخصیت‌های انقلاب اسلامی غفلت کرده‌اند.

وی بیان کرد: معرفی چهره‌ها و شخصیت‌های انقلاب اسلامی مانند آیت الله اشرفی اصفهانی می‌تواند برای الگوسازی نسل جدید طلاب و روحانیون تأثیر گذار باشد و زمینه تربیت شاگردانی با روحیه انقلابی شود.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به تقریبی بودن استان کرمانشاه، گفت: استان کرمانشاه از استان‌های تقریبی کشور است و آیت الله اشرفی اصفهانی از چهره‌های وحدت آفرین در این استان بوده و وحدت امروز کرمانشاه ثمره مجاهدت‌های چنین شخصیت‌هایی است.

علی اکبری با بیان اینکه بانک اطلاعاتی شهدای محراب در حال جمع آوری است، افزود: بانک اطلاعاتی شهدای محراب متشکل از زندگینامه، خاطرات و مستندات شهدای محراب در حال گردآوری است و کنگره ملی شهدای محراب در آینده نزدیک در کشور برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: شهید اشرفی اصفهانی همواره آرزوی شهادت داشته که در آثار و خاطرات و دست نوشته‌های ایشان بیان شده و همواره با لباس بسیجی در میدان‌های نبرد حضور داشتند و سرانجام به آرزوی خود که قرارگیری در جمع شهدای محراب بوده رسیدند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، انقلاب قرآنی بوده و هست، تصریح کرد: در حوزه قرآنی کار بر زمین مانده فراوان است که همه باید در جهت توسعه فعالیت‌های قرآنی تلاش کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار