فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تفرش:

یادمان شهدا در تفرش به قطب فرهنگی و معنوی تبیدل شده است

سرهنگ میرهادی گفت: امروز مقبره شهدای گمنام تفرش به یک قطب فرهنگی تبدیل شده است.
کد خبر: ۹۳۸۲۸۰۱
|
۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از تفرش، در مراسم سالگرد تدفین پیکر شهدای گمنام در تفرش که با هفته نیروی انتظامی مقارن شده بود، سرهنگ سیدمحمدمهدی میرهادی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تفرش، ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی به کارکنان این نیرو گفت: پس از تدفین پیکر پاک شهدا در این مکان(تپه قوری) در سال 88، شور و نشاط اجتماعی و زیبایی ساختار فیزیکی این تپه، به برکت شهدا می بایست دوچندان می شد،  که متاسفانه مورد بی توجهی و غفلت مسئولیت وقت قرار گرفت.

وی با متذکر شدن این موضوع به مسئولین وقت، اضافه کرد:  قبل از خاک‌سپاری این شهدا، این مکان محل تفریح برای شهروندان بود و مسئولین مربوطه به امورات عمرانی این مکان رسیدگی می‌کردند؛ اما بعد از دفن شهدای گمنام متأسفانه پیگیری و رسیدگی به امورات عمرانی، فرهنگی و ... این مکان مقدس با توجه به اینکه مطالبه عمومی هم هست مورد غفلت قرارگرفته و این نوعی کم کاری و بی توجهی محسوب می‌شود.

سرهنگ میرهادی پس اشاره به آیات قرآن و احادیث معصومین (ع) در مورد مرگ در راه خدا افزود: با هیچ چیز نمی توان از چنگال مرگ فرار کرد، اگر کشته نشوید، می میرید. پس شهدا به این واقعیت رسیده‌اند که اگر زمان رفتن ما رسیده باشد، چه خوب است که با شهادت در راه خدا به استقبال مرگ برویم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تفرش در بیان خاطرات نحوه تدفین این شهدا خاطرنشان کرد: آن لحظه ای که پیکر این شهدا را درون قبر گذاشتیم، بندهای کفن را باز کردم، یکی از آداب دفن این است که سر میت به سمت راست و زیر صورت به روی خاک گذاشته شود، اما این شهدا غیر از چند تکه استخوان چیزی در کفن خود نداشتند و همان‌جا به یاد امام سجاد (ع) در دشت کربلا در هنگام دفن پیکر امام حسین (ع) افتادیم.

در پایان این مراسم پس از قرائت فاتحه بر مزار شهدا، به مناسبت هفته نیروی انتظامی از کودکان قرآنی فرزندان شاغل در این نیرو با اهدای هدیه تقدیر شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار