خبرهای داغ:
مدیر حوزه‌های علمیه استان قزوین

مدارس علمیه استان، نیازمند حمایت واقفین هستند

حجت الاسلام سبحانی نیا گفت: تقریبا همه مدارس علمیه استان فرسوده شده و از استاندارد پایینی برخوردار هستند. لذا از واقفین می خواهم تا حوزه علمیه را در نظر گرفته و ما را حمایت نمایند.
کد خبر: ۹۳۸۲۸۵۲
|
۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، همایش یاوران وقف به مناسبت دهه وقف و به منظور تجلیل از واقفین و فعالان عرصه وقف با حضور مسئولان استانی در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدتقی سبحانی نیا، مدیر حوزه‌های علمیه استان قزوین در این مراسم بیان کرد: قرآن و حدیث برای ما همیشه سودمند است و لذا سفارش زیادی بر اجرای وقف شده است.

وی گفت: واقفین عمل کننده به توصیه قرآن و احادیث اینه بوده و متولیان امور خیریه نیز عامل به عمل به دستورات و توصیه های قرآنی و احادیث ائمه در اجرای نیات واقفین هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان قزوین اظهار کرد: خداوند متعال در روایات و ایات منور زیادی پیامبر اعظم(ص) و اهل بیت ایشان را به انفاق، صدقه، باقیات صالحات، صدقه جاریه توصیه کرده است.

حجت الاسلام سبحانی نیا با اشاره حدیثی از پیامبر(ص) عنوان کرد: بر اساس این حدیث شریف خلق خدا، همه ریزه خور خدا هستند و خداوند روزی ده و رزاق است و هر کسی که بتواند به روزی خواران خداوند خدمت کرده و سرور و شادی را به خلق خدا هدیه کند، محبوب ترین خلق خداست. هر کار خیری که با نیت خدمت به خلق خدا نباشد، قابلیت ذخیره برای آخرت را ندارد.

وی اضافه کرد: آثار و برکات صدقات جاریه و خیرات، پس از مرگ فرد خیر، همچنان در دنیا جاری است و خیرات اخروی آن به صاحبش می رسد و اگر ایمان در میان باشد و در مسیر قربتا الی الله، بی شک این خیرات، عواقب خیر اخروی دارد.

حجت الاسلام سبحانی نیا در ادامه بیان کرد: خیرین و واقفینی که در مسیر ایجاد موقوفه تلاش می کنند و با وقف اموال خود این سنت حسنه را زنده نگه می دارند، محبوب درگاه خداوند بوده و لذا تلاش کنند تا این موهبت الهی تقویت و حفظ شود و به بهترین وجه ممکن به دست اهلش برسانند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان قزوین با اشاره به اینکه نیت واقف باید درست و در مسیر تعیین شده اجرا شود عنوان کرد: موقوفات زیادی در زمینه حوزه های علمیه به ویژه در استان قزوین وجود دارد که اگر نیت واقف درست عمل شود، حتی می تواند حوزه های علمیه کشور را نیز تامین نماید. لذا باید متولیان موقوفات، بسیار مراقب اجرای نیت واقف باشند.

وی تصریح کرد: بحث اطلاع رسانی در هر دستگاهی بسیار مهم است. لذا در حوزه وقف لازم است برای توسعه وقف، اطلاع رسانی حداکثری به مردم انجام شود. به طور مثال در جریان شیوع کرونا سازمان اوقاف از مجموع خدمات بسیاری از نهادهای دیگر خیرات و مبرات به جامعه آسیب دیده از کرونا داشته است اما آنگونه که باید اطلاع رسانی عمومی در سطح وسیع جامعه صورت نگرفته است و این امر باید اتفاق افتد.

حجت الاسلام سبحانی نیا در پایان ضمن دعوت خیرین و واقفینی به ساخت مدارس علمیه در استان قزوین گفت: در استان قزوین حوزه علمیه در مقایسه با استان های دیگر مورد حمایت و اهتمام قرار نگرفته است و هنوز نتوانسته ایم مدرسه علمیه شاخصی در طول ۴۳ سال بعد از انقلاب در استان قزوین تأسیس کنیم. تقریبا همه مدارس علمیه استان فرسوده شده اند و از استاندارد پایینی برخوردار هستند. لذا از واقفین می خواهم تا حوزه علمیه را در نظر گرفته و ما را حمایت نمایید.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها