امام جمعه شهرکرد از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس خواست مشکلات فرهنگی استان را به جد پیگیری و از دولت مطالبه کنند.
کد خبر: ۹۳۸۲۹۱۴
|
۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام و المسلمین نکونام در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکردضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و قرار گرفتن در محضر دین و قرآن دردنیا، آخرت را محلی برای مشاهده نتیجه اعمال دنیا دانست و گفت: قیامت زمان توبه نیست، کسانی که بد عمل کردند به محض رسیدن قیامت یکباره خیره می‌شوند و افسوس می‌خورند به کارهای خوبی که نکردند و سپس می‌‌گویند وای بر ما که چقدر غافل بودیم، در قیامت انسان نتیجه اعمال خود را می‌بیند و همه چیز تمام می‌شود، نباید گذاشت عمر در غفلت و تاریکی بگذرد.
نماینده ولی فقیه در استان با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری(علیه السلام )، ایمان به خدا و سود رساندن به مردم را دو خصلت مورد سفارش این امام همام عنوان کرد.
وی، با بیان روایتی دیگر از امام یازدهم شیعیان، تقوای مردمی را مقدمه ای برای کسب تقوای خدایی دانست و افزود:‌ تقوای مردمی یعنی حیا داشتن و به مردم و ظلم نکردن، اگر کسی از مردم حیا کرد، به مال آن‌ها تجاوز نمی‌کند و با مردم خوب برخورد می‌کند، و در کنار آن‌ها خضوع دارد، متاسفانه حیا کمرنگ شده است.
خطیب جمعه شهرکرد در تشریح اهمیت حیادر سطح جامعه اظهار کرد: حیا در خانم‌ها و آقایان مهم است، حیا در خانم‌ها خود را در حجاب و عفاف نشان می‌دهد.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در چهارمحال وبختیاری، از آنان خواست مشکلات فرهنگی استان را به جد پیگیری و از دولت تا حصول نتیجه مطالبه کنند.
حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام افزود: چهار محال و بختیاری مقصد دومین سفر استانی اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی است و این خود نشان از اهمیت استان در نگاه نمایندگان است. حضور آنان در نقاط مختلف چهار محال و بختیاری به شناخت دقیق تری از ظرفیت‌ها و مشکلات فرهنگی منجر شد.
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد افزود: کمترین دستاورد این سفر می‌تواند تهیه فهرستی از مشکلات فرهنگی چهار محال و بختیاری باشد که در کمیسیون‌های تخصصی و صحن علنی مجلس شورای اسلامی برای پیگیری و مطالبه از دولت مطرح شود.
امام جمعه شهرکردبه ۹ ربیع الاول سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) هم اشاره کرد و با تبریک فررسیدن این روز گفت: ایشان هزار و صد و هشتاد و سه سال از نظر‌ها غایب هستند و در دوران غیبت ما باید منتظر واقعی آن حضرت باشیم و ویژگی‌هایی همچون امید، نشاط، مقاومت، استکبار ستیزی، پر تحرکی، سازندگی و جهاد را در خود تقویت کنیم، تا زمینه ظهور امام عصر (عج) فراهم شود.
نماینده، ولی فقیه در استان، هوشیاری در برابر حیله‌های دشمنان و خنثی سازی توطئه‌های آنان در دنیای اسلامی و کشورمان را از وظایف اصلی منتظران واقعی حضرت ولی عصر (عج) برشمرد.
وی هفته نیروی انتظامی را هم تبریک گفت و از خدمات شبانه روزی و بی وقفه سبز پوشان انتظامی بعنوان حافظان نظم و امنیت جامعه قدردانی کرد.
امام جمعه شهرکرد در این روز به مناسبت‌های هفته از جمله پیوند اولیا و مربیان، روز جهانی غذا، آغاز هفته وحدت، روز جهانی نابینایان، روز جهانی ریشه کنی فقرهم اشاره کرد.

ارسال نظرات