بالاترین معروف و اولین ماموریت پیامبران نماز است

زابل/ امام حمعه شهر بنجار گفت: همکاری با بسیج مساجد و محلات برای رسیدن به مسجد طراز انقلاب ضرورت بسیار مهم است که همه باهم چه مسئولین و چه روحانیون و مبلغین مساجد به آن توجه ویژه نمایند.
کد خبر: ۹۳۸۳۰۷۴
|
۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱

به گزارش خبرنگار بسیج از زابل، همایش نقش بسیج در ترویج نماز با حضور بسیجیان در شهرستان زابل برگزار شد.

در این همایش حجت الاسلام والمسلمین پارسا امام جمعه شهر بنجار با اشاره به اینکه نماز بالاترین معروف و اولین ماموریت پیامبران در تبلیغ نمازبوده است، گفت: امام حسین از الگوها و نمونه هایی است که نماز را در شرایط سخت و در زیر آفتاب و روی ریگهای سوزان در اول وقت و به جماعت اقامه کرد .

امام جمعه شهر بنجار افزود: خداوند به مومنین فرمود یاران خدا کسانی هستند که هر گاه در زمین به آنها قدرت بخشیدیم نماز را برپا می دارند و زکات را ادا می کنند و امر به معروف و نهی از منکر مینمایند .

پارسا در ادامه بیان کرد: خداوند متعال چهر شاخص را در قرآن برای مؤمنانی که قدرت در اختیار آنها قرار می‌گیرد و از زیر سلطه قدرتمندان خارج میشود معین کرده است، خداوند چنین امتی را نصرت می کند که یعنی دست خدا همراه جماعت است برپایی نماز جماعت چهار شرط نماز ، زکات، امربه معروف و نهی از منکر را دار د.

پارسا در ادامه با اشاره به این مطلب که قرآن امر به جماعت می کند و در بسیاری از متون و منابع دینی و روایی نیز وقتی از اهمیت نماز صحبت می شود منظور نماز جماعت است و اسلام به جماعت مسلمین خیلی اشاره نموده است .

این مسئول تصریح کرد:  با توجه به اینکه بسیج کانون اصلی آن مسجد محور و جوانان هستند و دوره جوانی یکی از اساس ترین دوره های زندگانی انسان است و انسان در این دوره دارای ویژگی های خاصی است از جمله عاطفی بودن ، زود رنجی به دلیل ناپختگی ، باید مسئولین مسجد بسیار دقت داشته باشند تا بتوانند قشر جوان را جذب مسجد نمایند.

وی ابراز کرد: همکاری با بسیج مساجد و محلات برای رسیدن به مسجد طراز انقلاب ضرورت بسیار مهم است که همه باهم چه مسئولین و چه روحانیون و مبلغین مساجد به آن توجه ویژه نمایند.

ارسال نظرات