دود اختلاف بین پیمانکار و کارفرما در چشم کارگران سدشفارود

فرماندار شهرستان رضوانشهر با اشاره به دلایل عدم پرداخت حقوق کارگران سد شفارود گفت: به دلیل وجود اختلاف بین پیمانکار و کارفرما در سد شفارود، شاهد بروز مشکلاتی در زمینه پرداخت حقوق معوقه کارگران در این پروژه ملی هستیم.
کد خبر: ۹۳۸۳۰۹۳
|
۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، در چهار ماه گذشته جمعی از کارگران کارگاه سد شفارود با تجمعی مسالمت‌آمیز در مقابل ساختمان فرمانداری شهرستان رضوانشهر، نسبت به عدم پرداخت هفت‌ماهه حقوق خود معترض شدند.

فرماندار و فرماندهی نیروی انتظامی در چندین نوبت با حضور در جمع معترضان و پس شنیدن صحبت‌های آنان، ضمن تشکر از کارگران به جهت رعایت قانون، نسبت به پیگیری مطالبات کارگران در اسرع وقت قول مساعد دادند.

بر اساس پیگیری‌های خبرنگار فارس، تنها نیمی از حقوق اسفند ۱۳۹۹ از سوی کارگران پروژه سد شفارود پرداخت شده و حقوق و مزایای این پرسنل از فروردین ۱۴۰۰ تا به امروز پرداخت‌ نشده است‌.

در همین خصوص فرماندار شهرستان رضوانشهر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پرداخت حقوق کارگران سد شفارود یکی از اولویت‌های مسؤولان این شهرستان است، اظهار کرد: پروزه سد شفارود یکی از مهمترین پروژه‌های گیلان و کشور بوده و وجود چنین وضعیتی در پرداختی حقوق به کارگران زیبنده این شهرستان نیست هر چند اقداماتی در این خصوص اتخاذ شده است.

محمودقاسمی با اشاره به دلایل عدم پرداخت حقوق کارگران سد شفارود گفت: به دلیل وجود اختلاف بین پیمانکار و کارفرما در سد شفارود، شاهد بروز مشکلاتی در زمینه پرداخت حقوق معوقه کارگران در این پروژه ملی هستیم.

وی با تأکید بر لزوم توجه مسؤولان استانی و کشوری به حل مشکل کارگران سدشفارود افزود: اجرای پروژه سد شفارود دارای مشکلات فراوان  است و بیش از ۹۰۰ نفر از کارگران این سد پیگیر مطالبات معوقه خود می باشند که تاکنون محقق نشده است.

فرماندار شهرستان رضوانشهر با بیان اینکه تنها ۲۰ درصد از مجموع کارگران مشغول بکار در پروژه سد شفارود بخشی از حقوق خود را دریافت کردند، تصریح کرد: تاکنون پیگیری های متعددی برای حل این مسئله شده است ولی تنها ۲۰ درصد از مجموع کارگران مشغول بکار در پروژه سد شفارود، طی سالجاری تا پایان اردیبهشت حقوق و دستمزد دریافت کرده اند و بقیه همچنان در انتظار تصمیم مسؤولان و مجرایان پروژه سد هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار