خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قروین در افتتاح باغ کشت بافت انگور بویئن زهرا؛

باغ کشت بافت انگور از حوزه فناوری های نوین افتتاح شد

حجت الاسلام مجیدی گفت: باغ کشت بافت انگور، از خانواده فناوری های نوین می باشد که با ایجاد آن، عملا هم وقف احیا شده و هم از یک فناوری نوین بومی حمایت کردیم.
کد خبر: ۹۳۸۳۱۱۷
|
۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حجت الاسلام سیدمصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قروین در حاشیه مراسم افتتاح باغ کشت بافت انگور که یکی از پروژه های اوقاف استان در شهرستان بوئین زهرا می باشد بیان کرد: واقف این وقف از منفعت خود در طول زندگی گذشته و برای افراد بی بضاعت با اولویت دانش آموزان این باغ را وقف کرده است. مرور زمان موجب عدم بهره وری این باغ شده بود که با مشارکت موقوفه سید صادق صراف که موقوفه متعلق به سیدالشهدا(ع) است، این بنا آباد شد.

وی گفت: از درآمد این موقوفه هم دانش آموزان بی بضاعت بهره مند خواهند شد و هم گرمابخش مجالس سیدالشهدا خواهد شد. این باغ در پنج هکتار در چهار قطعه آماده شده و دو نوع انگور بلک سیدلس بی دانه و ردگلوب به صورت کشت بافت کاشته می شود که دونوع انگور مرغوب و صادراتی است.

وی گفت: اتفاق خوبی که از باغ صنعتی عنایت اله بوئینی در روستای حسین آباد شهرستان بوئین زهرا شکل گرفت این است که امید و نگاه مردم نسبت به وقف احیا شده و امیدواریم سال های آتی احیای ذهنی جامعه بیش از احیای موقوفه اتفاق بیفتد.

حجت الاسلام مجیدی گفت: این باغ از خانواده فناوری های نوین می باشد که با ایجاد آن، عملا هم وقف احیا شده و هم از یک فناوری نوین بومی حمایت کردیم.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار