خبرهای داغ:
آیت اله عابدینی گفت: جوری مسائل وقف حل شود که هم مردم وظیفه شرعی خود را انجام دهند و هم به گونه‌ای وقف در زندگی مردم جاری شود که مردم به وقف‌های جدید اقبال نشان دهند.
کد خبر: ۹۳۸۳۲۴۵
|
۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار کرد: در باب وقف شهرهای مختلف استان قزوین با مسائل و مشکلاتی مواجه است و امیدواریم موضوع وقف به صورت ویژه در این استان مورد بررسی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: برخی از مردم استان در این عرصه به خاطر اینکه تکلیفشان مشخص نیست، خیلی اذیت می‌شوند و این که یک عمر وضعیت ملکشان بلاتکلیف مانده، شرایط سختی را برای آنها رقم زده است.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: ما وقتی خدمت مردم می‌رسیم می گوییم اگر جایی به صورت قطعی وقف است و اسناد و مدارک محکم دارد با این حرف که دلمان بخواهد ملک ما باشد، متفاوت است و باید مراقب باشیم شرعاً گرفتار نشویم.

امام جمعه قزوین افزود: همانطور که اینها را خدمت مردم می‌گوییم وقتی خدمت مسئولان می‌رسیم می‌گوییم وقف آمد تا مردم راحت‌تر زندگی کنند، فقر کاهش پیدا کند، آسایش و آرامش مردم بیشتر شود و جوری نشود که وقف خودش استرس‌زا شود و جوری مسائل حل شود که هم مردم وظیفه شرعی خود را انجام دهند و هم به گونه‌ای وقف در زندگی مردم جاری شود که مردم به وقف‌های جدید اقبال نشان دهند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: لازم است مطالعه و نگاه ویژه به استان قزوین در زمینه حل مشکلات وقف صورت بگیرد و به داد وقف و مردم در این استان برسیم تا هم وقف‌ها و هم آسایش و آرامش مردم آسیب نبیند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها