بیانیه سازمان بسیج جامعه زنان استان کردستان در محکومیت حمله تروریستی به مسجد شیعیان قندوز افغانستان

سازمان بسیج جامعه زنان استان کردستان در محکومیت حمله تروریستی به مسجد شیعیان قندوز افغانستان بیانیه‌ای را به شرح ذیل صادر نمود.
کد خبر: ۹۳۸۳۲۵۳
|
۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، سازمان بسیج جامعه زنان استان کردستان در محکومیت حمله تروریستی به مسجد شیعیان قندوز افغانستان بیانیه‌ای را به شرح ذیل صادر نمود.

در این متن آمده است.

جنایت اخیر گروه تروریستی داعش در به شهادت رساندن نمازگزاران مسجد جامع سید آباد ولایت قندوز افغانستان موجب تألم خاطر شدید مردم ایران گردیده است. بسیج جامعه زنان کردستان ضمن محکوم نمودن این جنایت تروریستی، با خانواده‌های داغدار و ملت مظلوم افغانستان اعلام همدردی می‌نماید.



در اولین روز از ماه ربیع‌الاول، ماه میلاد رحمه للعالمین حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه وآله) انفجار انتحاری در مسجد شیعیان قندوز که منجر به شهادت نمازگزاران و مجروحیت جمع کثیری از مردم شریف افغانستان شد دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد. کسانی که مردم بی‌پناه و بی‌دفاع را این‌گونه مورد حمله قرار می‌دهند هیچ مرزی در وحشی‌گری قائل نبوده و بویی از انسانیت نبرده‌اند.



این جنایت که منجر به کشته و زخمی شدن بیش از صد نفر از شیعیان قندوز افغانستان شد ثابت نمود حضور نامشروع بیست ساله ایالات متحده آمریکا در این کشور و همچنین هزینه‌های هنگفت نظامی نه تنها نتوانست گروه‌های تروریستی را نابود سازد بلکه منجر به تولد تروریست‌های جدیدی در افغانستان گشته است که به مراتب خطرناک‌تر از سایر گروه‌های تروریستی مستقر در این کشور هستند، البته اعتماد دولتمردان سابق افغانستان به غرب در این عرصه نیز بسیار تأثیرگذار بوده است.



آدم کشی کورکورانه و قتل سفاکانه انسان‌ها در هیچ یک از ادیان الهی مورد تایید نیست بلکه همواره محکوم بوده است.



در پایان اعلام میداریم ملت افغانستان پاره تن ایران می‌باشند و هرگونه آسیب و صدمه به ایشان را آسیب به خود دانسته و از مسببین این حادثه نیز در هر سطحی بیزاری جسته و برای مجروحین این جنایت آرزوی سلامتی و برای شهدای این حادثه طلب مغفرت داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات