خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان قزوين؛
حجت الاسلام شجاعی مهر گفت: هنگام ظهور، زمین آکنده از ظلم و فساد شده و تمام ادیان و جنبش‌های مختلف در اقصی نقاط جهان همگی به سراغ پیروی یک منجی می‌روند تا ظهور اتفاق افتد.
کد خبر: ۹۳۸۳۲۸۹
|
۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن شجاعی مهر مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان قزوين؛ در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، با اشاره به مولفه های مهدویت و ظهور بیان کرد: با استناد به روایات و منابع متقن و مستدل شیعه و سنی در خصوص ولایت امام زمان(عج) و حضور مبارک ایشان حقیقت وجود امام در عالم غیبت حقیقتی انکارناشدنی است و حضرت مهدی(ع) عامل ثبات جهان هستی بوده و لذا وجود ایشان از هر حیث برای بشریت ضروری است.

حجت‌الاسلام شجاعی مهر با اشاره به نظریه انکار وجود حضرت حجت، گفت: با استناد به حدیث مشهور ثقلین می‌توان گفت اگر امام‌ زمان نباشد یقینا قرآن نیز زیر سوال خواهد رفت و در عین حال حفظ و ماندگاری قرآن کریم بوجود مقدس اهل بیت(ع) وابسته بوده و همانگونه که پس از پیامبر اکرم(ص)، امیرالمؤمنین(ع) وصی ایشان و بعنوان قرآن ناطق شناخته می‌شود، لذا تفسیر قرآن ضمن بیان برنامه مشخص جهت تعالی زندگی بشریت، به بیان ویژگی‌های امام معصوم(ع) پرداخته است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان قزوين اظهار کرد: مطابق شرع مقدس، امام زمان(عج) همانند خورشیدی است که در پشت پرده ای از ابر قرار گرفته و همانگونه که کره خاکی و گیاهان و نباتات از خورشید پشت ابر بهره می‌برند، انسان‌ها نیز از وجود مقدس حضرت حجت بهره‌مند می‌گردند. لذا ولی نعمت زمان ها، در دنیا حضور داشته اما در پشت پرده غیبت قرار گرفته‌اند.

وی تصريح کرد: مطابق روایات متعدد، علت اصلی غیبت حضرت مهدی(عج)، عدم شرایط و آمادگی لازم در جامعه برای حضور منجی است. همانگونه که در زمان امامان پیش از ایشان نیز مردم بطور شايسته دین را نپذیرفتند و حاکمیت اسلامی شکل نگرفت و معصومین به طرق مختلف به شهادت رسیدند، موعود(عج) نیز در غربت دنیایی حضور دارند و جهانیان پی به شناخت این وجود پرنور نبرده اند.


حجت‌الاسلام شجاعی مهر عنوان کرد: مطابق روایات متعدد، هنگام ظهور حضرت مهدی(عج) زمین آکنده از ظلم و جور و فساد شده و تمام ادیان و جنبش‌های مختلف در اقصی نقاط جهان همگی به سراغ پیروی یک منجی می‌روند تا اینکه امام ظهور پیدا کرده و زمین را مملو از قسط و عدل می‌نماید.

وی در ادامه اضافه کرد: کلمه قسط در اینجا صرفا به معنای مادی نبوده و تمامی معانی را شامل می‌شود، بدین ترتیب که در زمان ظهور هنگامی که سخن از عدالت به میان می‌آید همه انسان‌ها در یک سطح از عدالت اجتماعی قرار خواهند گرفت و حتی در حوزه عاطفی، مذهبی و فرهنگی نیز مردم به درک و فهم کامل از تمامی نعمت های دنیوی می‌رسند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) خاطرنشان کرد: فردی که بدون شناخت عمل می‌کند همانند انسان تشنه‌ای است که بدنبال سراب می‌گردد و لذا معرفت شناخت امام زمان(عج) همچون دارویی است که می‌تواند حیات بشر را تضمین نماید و مردم نیز می‌بایست با تلاش و ایجاد شرایط مناسب در جهت فراهم سازی زمینه های ظهور گام بردارند.

وی اظهار کرد: اگر در جامعه‌ای که ارزش‌های مهدویت بعنوان دکترین عملی اجرا شود و قوانين اساسی آن جامعه براساس بایدها و نبایدهای اشاره شده در قرآن کریم تحقق پذیرد، یقینا آن جامعه را می‌توان جامعه منتظر برشمرد و تمامی مشکلاتش مرتفع خواهد شد.

حجت‌الاسلام شجاعی مهر در پایان گفت: امروز در جامعه شاهد آن هستیم که مردم ما در حوزه عاطفی در زمینه انتظار حجت همدردی کرده و حتی ممکن است شعار نیز بدهند اما در حوزه شناخت عملی نیز می‌بایست عملکرد ما با آنچه که مورد تأیید حضرت حجت است یکی شود، زمانی می توانیم ادعا کنیم امام خود را می‌شناسیم که فکر و اندیشه و رفتارمان نیز مهدوی بشود، بنابراین اگر جامعه در حوزه شناخت عملی به آن حد از رشد برسد قطعا حضرت ولی‌عصر(عج) ظهور خواهد کرد.

انتهای پیام/۱۰۰۴

ارسال نظرات
پر بیننده ها