مربی آموزشی هلال احمر شهرستان سرخه گفت: آموزش یکی از راهکارهای مهم برای مقابله با خوادث و مخاطرات است که باید برای همه مردم برابر باشد.
کد خبر: ۹۳۸۳۲۹۴
|
۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴

در تقویم ایران اسلامی ۲۰ تا ۲۵ مهرماه به عنوان هفته کاهش بلایای طبیعی در ایران نامگذاری شده است.

بلایای طبیعی رویدادهای خطرناک و فاجعه آمیزی هستند که اغلب اوقات زیان‌های جانی و مالی فراوانی به جای می‌گذارند تا آنجا که گاهی سبب وارد آوردن آسیب‌های جدی و موجب از هم پاشیدگی نظام‌های اجتماعی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخ؛ با هدف افزایش سطح آگاهی بسیجیان در خصوص انواع بلایای طبیعی و نحوه برخورد با آن ها دوره آموزشی مخاطرات (کاهش اثرات بلایای طبیعی) با آموزش سلاخ مربی آموزشی هلال احمر شهرستان سرخ به همت پایگاه مقاومت بسیج آمنه (س) روستا لاسجرد در سرخه در هیئت علمدار با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.

سلاخ با اشاره به اینکه شناخت وقایع طبیعی به پیش‌بینی، پیشگیری و تقابل منطقی با آنها منجر خواهد شد، اظهار کرد: به عبارت دیگر به حداقل رساندن خطرات ناشی از رخدادهای طبیعی و غیرطبیعی که گاه خود ساخته انسان و تحمیل او بر طبیعت و محیط پیرامون خویش است با انتخاب راهکارهای موثر ممکن خواهد بود.

او افزود: حوادثی مثل سیل و زلزله که در سطح کشور از احتمال وقوع بالاتر برخوردارند از طریق ساخت سدها، سیل‌بندها و بندهای انحرافی و آبخیزداری مناطق کوهستانی و شیبدار و نیز با ساخت منازل مسکونی مقاوم در سطح قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا می‌کنند.

مربی آموزشی هلال احمر شهرستان سرخه بیان داشت: آموزش یکی از راهکارهای مهم برای مقابله با خوادث و مخاطرات است که باید برای همه مردم برابر باشد، آموزش می تواند تا میزان بالایی در کاهش تلفات و صدمات ایجاد شده در اثر بلایای طبیعی موثر باشد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها