سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، پایان یافت

تبریز- سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، با با تقدیر داوران و هنرمندان عرصه سینما به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۹۳۸۳۴۷۹
|
۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، دبیر سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، در آئین اختتامیه این جشنواره گفت: سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان با مرکزیت اصفهان مصادف با آغاز هفته ملی کودک و نوجوان و همزمان با کل کشور با شعار "سینما سرزمین خیال" در تبریز آغاز به کار کرد.
سعید قومیان، افزود: آثار منتخب این جشنواره علاوه بر اصفهان و تهران در 20 استان دیگر به نمایش درآمد که بخش استانی جشنواره شامل ۱۰ فیلم بلند سینمایی و ۱۰ فیلم کوتاه داستانی و پویانمایی بود.
قومیان تاکید کرد: شاخصه اصلی این جشنواره، حضور 27 داوران کودک و نوجوان از مقطع ابتدایی تا دبیرستان و شناسایی استعدادهای برتر این عرصه در میان نوجوانان و نسل آینده است.
وی برگزاری جشنواره را اتفاقی خوب در شهر تبریز دانست که زمینه علاقه مندی کودکان و نوجوانان به این هنر را مهیا می کرد همچنین فرصت را فراهم کرد تا علاقه‌مندان بتوانند در شهر خود شهر اولین ها بهترین و تازه ترین فیلم های حوزه کودک و نوجوان را تماشا کنند.
سعید قومیان ادامه داد: طی هفته گذشته با افزایش روند واکسیناسیون، و کاهش میزان ابتلا به بیماری کرونا، همزمان در آذربایجان شرقی دو رویداد فرهنگی مهم، نخستین جشنواره سراسری نمایش کودک (باغچه بان) و سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان همزمان در مرند و تبریز برگزار شد و امیدواریم با ادامه این روند شاهد رونق فعالیت های فرهنگی و هنری در استان باشیم.

 

اگر اثر هنری زمینه و بستر تئوریک نداشته باشد ارتقا نمی یابد
مدیرکل نهاد کتابخانه های استان آذربایجان شرقی، در این جشنواره گفت: از آموختن رهایی نداریم، آموختن و یادگیری علم در هر سن و کسوتی الزامی است.
علی خدایی، افزود: تئوری لذت دانستن امروزه در میان اقشار فرهیخته جامعه ساری و جاری است و این دیدگاه ارزشمند باید به نسل های بعدی منتقل شود.
وی با بیان اینکه، لازم است یک اثر هنری زمینه و بستر تئوریک داشته باشد و تا این بستر فراهم نشود، اثر هنری ارتقا نمی یابد، تاکید کرد: ضرورت بستر تئوریک و بهره گیری از تجربیات و دانش بزرگان و پیشکسوتان موجب ارتقا و بهبود کیفیت کار و پیشرفت روز افزون آثار هنرمندان خواهد بود.
مدیرکل نهاد کتابخانه های استان آذربایجان شرقی، گفت: امیدوارم با اتمام دوران منحوس کرونا باز هم بتوانیم از آثار هنری هنرمندان جوان و با استعداد استانمان در کنار اساتید فرهیخته و پیشکسوت بهره ببریم.
سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، ۱۶ تا ۲۱ مهرماه در تبریز به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری انجمن سینماگران، انجمن انیمیشن و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آئین اختتامیه آن شامگاه روز یکشنبه ۲۵ مهر در مجتمع ۲۲ بهمن ( سینما ناجی ) با تقدیر از داوران کودک و نوجوان این جشنواره برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار