در راستای کنگره ملی ۳ هزار شهید استان ایلام اقداماتی از سوی دستگاه‌های اجرایی جهت زنده نگاه داشتن یاد و نام شهدا در استان انجام شده است.
کد خبر: ۹۳۸۳۵۳۲
|
۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از خبرگزاری تسنیم در ایلام ، کنگره 3 هزار شهید ایلامی آذرماه امسال با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در چند بخش ویژه زنان ،دانش‌آموزان، فرهنگیان، عشایر، دانشجویان و روحانیان در ایلام برگزار می‌شود.

در راستای این کنگره از ماه‌های گذشته اقداماتی از سوی دستگاه‌های مختلف در استان ایلام به‌منظور پاسداشت یاد و نام شهدا برگزار شده‌است.

سردار دلاور القاصی‌مهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به این‌که شهدا دین بزرگی بر گردن مردم دارند اظهار داشت: باید جهت زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا تلاش شود و برگزاری کنگره 3 هزار شهید تاثیر مطلوبی در این امر خواهد داشت.

فرمانده انتظامی استان ایلام با بیان این‌که نیروی انتظامی کمیته امنیتی کنگره ملی سه هزار شهید را برعهده دارد گفت: برقراری نظم و امنیت  در ایام برگزاری کنگره یکی از اقدامات اصلی نیروی انتظامی است که بدون شک این مهم توسط نیروهای خدوم نیروی انتظامی در دستور کار است .

جمع آوری 86 هزار اثر شهدا

اسدالله تولیده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان این‌که بنیاد شهید استان ایلام به‌عنوان کمیته تکریم طی ماه‌های گذشته اقدام به جمع‌آوری آثار و مستندات شهدای عزیز در استان کرده‌است افزود: 86 هزار اثر فرهنگی تاکنون دراین‌باره جمع‌آوری شده‌است.

مدیرکل بنیاد شهید استان ایلام با بیان این‌که با هماهنگی‌های انجام‌شده با ادارات 5 هزار و 500 اثر شهدای استان جمع‌آوری شده‌است و اطلاعات 400 شهید طی سال جاری ثبت و ضبط شده است.

تولیده اظهار داشت: تصاویر تمام شهدا از سوی بنیاد شهید استان در اختیار دبیر کنگره قرار گرفته‌است.

این مسئول خاطرنشان کرد: متأسفانه 174 شهید در استان وجود دارد که هیچ تصویر از آن‌ها در دست نیست و در تلاش هستیم با استفاده از هر امکانی این شهدا را به هموطنان معرفی کنیم و خاطرات آنها را زنده نگهداریم.

تلاش برای بهبود عملکرد مالی دستگاه‌ها

رحمت‌الله قیصوری نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به این‌که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کمیته پشتیبانی این کنگره را برعهده دارد گفت: در جلساتی که با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه برگزار شده جهت بهبود عملکرد دستگاه‌های اجرایی در زمینه مالی رایزنی و اقداماتی انجام‌شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام به تشکیل پنج گروه کاری ذیل کمیته پشتیبانی اشاره کرد و افزود: این کمیته‌ها شامل کمیته حمل‌ونقل، اسکان و پذیرایی، تامین مالی، خیرین و مستند سازی است و اقدامات هر کارگروه به‌صورت جداگانه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

پرداخت تسهیلات به نیازمندان

مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) استان ایلام نیز با بیان این‌که طی ماه‌های گذشته اقداماتی در قالب کنگره سه هزار شهید استان ایلام برگزارشده گفت: پرداخت تسهیلات 5 تا 10 میلیون تومان به خانواده‌های نیازمند به نیابت از شهدا ازجمله اقداماتی است که توسط کمیته امداد استان انجام‌شده است.

قنبر موسی‌نژاد با اشاره به این‌که 7 میلیارد و 400 میلیون تومان در قالب 9 هزار و 795 مورد تسهیلات به نیازمندان پرداخت‌شده است افزود: توزیع 2هزار و 400 کالای اساسی از قبیل، کولر، یخجال و... از اقداماتی است که کمیته امداد استان طی ماه‌های گذشته به نیابت از شهدا و در راستای کنگره ملی سه هزار شهید انجام داده است.

رضا احمدی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به این‌که کاشت نهال به نام شهدا ازجمله اقدامات این اداره در راستای کنگره سه هزار شهید استان ایلام است گفت: در نظر داریم سال جاری نهال کاری به نام شهدا را در بیش‌از 26 هزار هکتار از اراضی استان انجام دهیم.

مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام با بیان این‌که تاکنون نهال‌کاری در پنج هزار هکتار از اراضی استان به‌خصوص در شهرستان مهران انجام‌شده است اظهار داشت: در راستای اجرای پویش ملی ایران سبز نیز در نظر داریم به یاد هر شهید 1هزار نهال کاشته شود که این اقدام از آذرماه سال جاری آغاز می‌شود.

اخبار مرتبط
ارسال نظرات