سازمان بسیج ورزشکاران استان کردستان در آستانه هفته تربیت بدنی بیانیه صادر کرد.
کد خبر: ۹۳۸۳۶۵۵
|
۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۸

 سازمان بسیج ورزشکاران استان کردستان در آستانه هفته تربیت بدنی بیانیه صادر کرد. در این بیانیه توجه به ترویج ورزش همگانی و توسعه ورزش قهرمانی و حمایت جدی از ورزش بانوان همراه با ارزش‌های اخلاقی و پهلوانی مورد تاکید قرار گرفته است.

در بیانیه سازمان بسیج ورزشکاران استان کردستان به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش آمده است.

تن زنده والا به ورزندگی است
که ورزندگی مایه زندگی است


هفته تربیت بدنی و ورزش بهترین فرصت برای یادآوری اهمیت این پدیده اجتماعی در جامعه بشری است که نقش تعلیم و تربیتی آن موجب شکوفایی استعداد‌های انسانی در ابعاد وجودی می‌شود و با حفظ و ارتقاء سلامتی و تندرستی زمینه بروز و ظهور فضائل اخلاقی را در افراد محقق می‌سازد و بهبود کیفیت زندگی را در عرصه فردی و اجتماعی به ارمغان می‌آورد.



آنچه مسلم است نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تبیین جایگاه ورزش که فعالیت و تحرک بدنی را در قالب آموزه‌های دینی و همچنین تمدن غنی ایرانی برای پرورش انسان‌های خوب، قوی و سالم مورد توجه قرار داده است، می‌کوشد تا ورزش و تربیت بدنی را به عنوان یک پدیده انسان ساز همراه با ارزش‌های اخلاقی و اسلامی در جامعه ترویج دهد و برای تحقق ایرانی سالم و بانشاط همراه با توسعه پایدار نقش آفرینی کند.



از آنجا که جامعه ورزش همراهی با آرمان‌های امام راحل (ره) و اندیشه‌های مقام معظم رهبری را سرلوحه اهداف قرار داده است؛ عرصه ورزش را نیز تجلی گاه تبلور اصول اعتقادی و ایمانی ساخته است.


هفته تربیت بدنی و ورزش فرصتی است تا به اتفاق مردم و مسئولین با هم مرور کنیم که در ورزش برای ما ارزش‌های انسانی، اخلاقی و پهلوانی در درجه اول اهمیت قرار دارد تا در کنار این هدف متعالی ورزش که همانا نقش تربیتی این مقوله را در پرورش انسان‌های سالم و با اخلاق تبیین می‌کند و موجب پدید آمدن جامعه‌ای نیکو می‌شود، در زمینه ترویج فرهنگ ورزش عمومی برای نهادینه کردن فرهنگ سلامتی و پرورش قهرمانان ورزشی برای استمرار در افتخارآفرینی ایران اسلامی تلاش و برنامه ریزی کنیم.


شکی نیست که ترویج ورزش با هدف ارتقا سطح سلامتی جامعه به ایجاد کشوری با نشاط همراه با افزایش امید و انگیزه برای دستیابی به توسعه پایدار منجر می‌شود. با تبریک هفته تربیت بدنی و ورزش از همراهی‌های دلسوزانه خدمتگزاران صدیق ورزش قدردانی می‌کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات