حجت الاسلام والمسلمین مروی:

تأکید بر لزوم اعتبار روایات در سخن مداحان و ذاکران در حرم مطهر

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: ائمه اطهار (ع) بسیار به شعرای محب اهل بیت (ع) توجه داشتند و آن‌ها را مورد تشویق قرار می‌دادند.
کد خبر: ۹۳۸۳۶۷۵
|
۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵

به گزارش خبرنگار بسیج مداحان، حجت الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی در گردهمایی مداحان حرم مطهر امام رضا (ع)  در رواق کوثر عنوان کرد: مداحان حرم مطهر رضوی و دستگاه مداحی این آستان مقدس باید از هرجهت برای کشور الگو و به گونه‌ای باشد که به جریان مداحی و عزاداری کشور جهت دهد.

حجت الاسلام مروی همچنین در ادامه افزود: سخن مداحان و ذاکران در حرم مطهر سندیت و مشروعیت پیدا می‌کند و می بایست بر لزوم توجه به اعتبار روایات تأکید کرد.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه یادآور شد: حرم مطهر رضوی باید پایگاه تربیت مداحان ، مناجات خوانان، مؤذنان و شعرای آئینی باشد از این رو توجه به کیفیت به جای کمّیت اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی همچنین تاکید کرد: به دنبال این هستیم که مؤذن و مناجات خوان‌هایی تربیت کنیم که اذان و مناجات آنان در حرم مطهر آنچنان زیبا، دلشنین و فاخر باشد که به عنوان یک نشان هرکس در هرکجای عالم آن را بشنود، حرم مطهر امام رضا (ع) در ذهنش تداعی شود.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه این سخنان تاکید کرد: ائمه اطهار (ع) بسیار به شعرای محب اهل بیت (ع) توجه داشتند و آن‌ها را مورد تشویق قرار می‌دادند.

حجت الاسلام مروی در خاتمه خاطرنشان شد: زیرا شعر و مداحی قدرت تأثیرگذاری بالایی بر سازندگی اعتقادی و ایمانی انسان دارد؛ ما هم باید به گسترش شعر آئینی در حرم مطهر نیز توجه ویژه داشته باشیم.

ارسال نظرات