اتمام حجت دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با یک تخلف آشکار در کهگیلویه و بویراحمد

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویر با دستگاه های دولتی نسبت به استفاده غیر قانونی از خودروهای دولتی در سطح استان اتمام حجت کرد.
کد خبر: ۹۳۸۳۷۴۷
|
۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام حمزه پیش قدم با ارسال مطلبی به استفاده شخصی از خودروهای دولتی در استان هشدار داد که به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم
امام علي عليه السلام: "قلم هايتان را نازك كنيد، فاصله سطرها را نزديك نماييد، سخنان زايد را حذف كرده، به اصل كلام بسنده كنيد و از طولاني نويسي بپرهيزيد؛ زيرا اموال مسلمان ها تحمل ضرر و زيان را ندارد."بحار الانوار، ج۷۶، ص ۴۹
آيين نامه چگونگي استفاده از خودروهاي دولتي با موضوع حقوق حمل و نقل از سوي دولت در ۱۶ ماده و تبصره‌هاي فراوان در سال ۱۳۸۶ تصويب و براي اجرا به تمامي دستگاه‌ها و ادارات ابلاغ گردیده است.
در ماده ی 4 اين آيين نامه به صراحت آمده است كه تمامي خودروهاي دستگاه‌هاي اجرايي به استثناي خودروهاي اختصاصي، تشريفاتي و خدمت، جزو خودروهاي خدمت عمومي محسوب شده و استفاده از آنها تنها براي انجام امورات اداري مجاز است و در غير ساعات اداري (با راننده يا بدون راننده) و بدون داشتن برگ مأموريت، مطلقاً ممنوع بوده و هرگونه استفاده از اين خودروها خارج از قوانين مربوطه و مقررات اين آيين نامه در حكم تصرف غيرمجاز اموال دولتي محسوب مي شود.
با وجود اينكه استفاده شخصي از امكانات بيت المال در اسلام به شدّت نكوهش شده و داراي منع قانوني است؛ متاسفانه اين روزها علی رغم تمکین و احترام بسیاری از مدیران و کارمندان محترم دستگاه ها به قانون مزبور و رعایت حال بیت المال، شاهد برخی سهل انگاری ها و سوء استفاده برخي مسئولان و كاركنان دستگاه‌هاي اجرايي از خودروهاي دولتي با پلاك‌هاي قرمز و سفيد هستيم كه اين مسئله عيني‌ترين سوء استفاده از بيت المال محسوب مي‌شود.
بی توجهی و عدم نظارت دستگاه های متولی، موجب رواج این عمل و منکر ناپسند در بین برخی از کارکنان دولت گردیده؛ تا آنجا که استفاده ی از خودروهای دولتی در مراسمات شخصی و جا به جایی خانواده و... به یک امر عادی مبدل شده است و در برخی موارد حساسیت و ممانعت جدی نسبت به این منکر نشان داده نمی شود و مع الاسف شاهد گلایه و شکایت بسیاری از مردم نسبت به رواج این منکر در جامعه می باشیم.
در نظامي كه قوانين آن برگرفته از آموزه هاي ديني است، به خدمت گرفتن اموال دولت توسط اشخاص و خانواده خارج از چهارچوبِ ضوابط مربوط، چیزی جز سرپیچی از شریعت و قانون نخواهد بود.
مسئولان نظارتی دستگاه های استان نباید اجازه دهند روحیه سوء استفاده از بیت المال در جامعه زنده شود و باید نظارت ها به گونه ای باشد که فرهنگ استفاده صحیح از خودروهای دولتی و همه سطوح بیت المال مسلمین توسط مسئولان و خادمان ملت اسلامی نهادینه گردد که این مهم، موجبات اطمینان بیشتر ملت به خدمتگزاران خود را در پی خواهد داشت.
ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بر خود لازم می داند در جهت دفاع از حقوق مردم و نیز تبیین فرهنگ صحیح استفاده از بیت المال با همه توان و ظرفیت ستادی و مردمی وارد میدان عمل شود و ضمن درخواست از تمام مسئولان و کارمندان شریف دستگاه های اجرایی نسبت به رعایت این نکات مهم اعلام می دارد در صورت مشاهده استفاده غیر مشروع هر شخص حقیقی و حقوقی از اموال بیت المال، متخلف را جهت رسیدگی و برخورد قانونی به دستگاه های مربوطه معرفی نموده و نتایج را به سمع و نظر مردم عزیز استان خواهد رساند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار