معاون اداری و مالی حوزه هنری کشور به نبود سالن سینما در یاسوج اشاره کرد و گفت: این شهر به عنوان مرکز استان با جمعیت بالا حتی یک سالن سینما ندارد و زیبنده این شهر نیست.
کد خبر: ۹۳۸۳۸۳۲
|
۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد، عبدالحمید قره داغی معاون اداری و مالی حوزه هنری کشور طی سفری به استان کهگیلویه وبویراحمد با رئیس و کارکنان حوزه هنری این استان دیدار و گفتگو کرد.

 دراین دیدار که مهدی حبیبی مدیر کل منابع انسانی ومحمد ملک ثابت مدیر کل حقوقی حوزه هنری حضور داشتند، قره داغی به مشکلا ت اداری و مالی کارکنان اشاره کرد و گفت: آمدم تا از طرف خودم و رئیس حوزه هنری به همکاران این مرکز خداقوت و خسته نباشید بگویم واز نزدیک مشکلات و نارسایی های کارکنان را بررسی کنم.
وی گفت: این استان شاید ازلحاظ امکانات محروم باشد اما از نظر منابع انسانی و موهبت های الهی غنی است و نیازمند مدیریت و حمایت های همه جانبه می باشد.
قره داغی عنوان کرد: آنچه در این استان دیدیم و شنیدیم فعالیت های ارزشمند و ماندگاری است که می بایست این روند تقویت و ادامه پیدا کند.
معاون اداری و مالی حوزه هنری به نبود سالن سینما در یاسوج اشاره کرد و گفت: این شهر به عنوان مرکز استان با جمعیت بالا حتی یک سالن سینما ندارد و زیبنده این شهر نیست.
قره داغی، سینما را یک تفریح سالم و کم هزینه دانست گفت: وجود سالن های سینما در این شهر می توانست ظرفیت تفریحی خوبی با هزینه کمتر برای مردم و خانواده ها داشته باشد اما متاسفانه در این زمینه کاری صورت نگرفته است.
وی افزود: حوزه هنری به عنوان متولی سینما داری در کشور هم اکنون دارای 163سالن سینما با چراغ روشن است که 63 سالن را ایام کرونا ساخته و راه اندازی کردیم و این را ماحصل تلاش شبانه روزی همکاران می دانیم.
قره داغی تصریح کرد: با رایزنی هایی که با شهرداری و شورای شهر یاسوج انجام دادیم امیداوریم با همکاری و تعامل بتوانیم یاسوج را هم به دایره سینمای کشور اضافه کنیم و مردم عزیز این شهر را از وجود این نعمت برخوردار سازیم.
رئیس حوزه هنری استان نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت ها و محرومیت های استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان از نظر منابع طبیعی و انسانی، استانی غنی است اما هنوز از این غنای خود نتوانسته در راه رشد و توسعه اش بهره مند شود.
شریف اسلامی افزود: کهگیلویه و بویراحمد از سوی رژیم پهلوی مورد ظلم واقع شد و به عمد در محرومیت نگه داشته شد و هر چه این استان اکنون دارد به برکت انقلاب اسلامی است.
وی بیان کرد: محرومیتهای مانده از گذشته در کنار جغرافیای کوهستانی و صعب العبور استان منجر شده تا هنوز این استان به نسبت سایر استانها با مشکلات عدیده ای در بحث توسعه دست به گریبان باشد.
اسلامی به محرومیت ها در حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: نبود و کمبود اماکن و زیرساختهای فرهنگی و هنری از جمله سینما، فرهنگ سرا، سالن تئاتر، نگارخانه و ... با توجه به رشد روز افزون جمعیت در این شهر نگران کننده است.
وی بیان داشت: حوزه هنری نیز به عنوان یکی از نهادهای موثر و معتبر هنری در استان سالهاست که در ساختمان های استیجاری ساکن است و به رغم پیگیریهای متعدد طی سالهای اخیر هنوز این معضل مرتفع نشده است.
اسلامی تصریح کرد: به رغم همه این محرومیت ها و محدودیت ها، اما هنرمندان جوان این استان با استعداد ناب خود توانسته اند در جشواره های ملی و بین المللی بدرخشند و برای استانشان افتخار کسب کنند.
ور در پایان بر همکاری و همیاری مسئولین استانی و ملی برای رفع مشکلات و موانع فرهنگی و هنری در این استان تاکید کرد.
دیدار با شهردار و رئیس شورای شهر یاسوج و رایزنی برای ساخت سینما و مجتمع فرهنگی و هنری از دیگر برنامه های سفر یک روزه معاون اداری و مالی حوزه هنری کشور به یاسوج بود.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات