خانواده یکی از بهترین بناها در اسلام است

حجت‌الاسلام سید هادی موسوی مسئول نمایندگی ولی فقیه تیپ ۱۲قائم آل محمد (عج) استان سمنان در جمع خانواده های این یگان گفت: خانواده یکی از بهترین بناها در اسلام است.
کد خبر: ۹۳۸۳۹۳۱
|
۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید هادی موسوی مسئول نمایندگی ولی فقیه تیپ ۱۲ قائم آل محمد و عجل الله تعالی فرجه الشریف استان سمنان در اردوی فرهنگی خانوادگی کارکنان این رده ضمن اشاره به سوره ها و آیه های قرآن کریم گفت :یکی از بهترین بناها در اسلام تشکیل خانواده است و خداوند در قرآن کریم چهار نوع خانواده را معرفی می نماید.
وی ادامه داد: خانواده اول خانواده‌ای است که زن و شوهر هر دو آدمهای نافرمان و بدی هستند. خداوند مثال این خانواده را در سوره مسد آورده و معرفی کرده است. در خانواده دوم مرد خوب است و زن سازگار نیست خداوند برای این خانواده خانواده حضرت لوط علیه السلام و همسرش را معرفی کرده است.
موسوی افزود: خانواده نوع سوم، خانواده‌ای است که مرد نافرمان است و زن مطیع امر الهی است، برای این نوع خانواده، خانواده فرعون مصر و همسرش آسیه را معرفی کرده است و در چهارمین نوع خانواده که هردو مطیع و فرمانبر امر الهی هستند و خداوند در سوره انسان به آن اشاره کرده است خانواده امام علی علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها نمونه بارز این نوع خانواده هستند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۱۲ قائم آل محمد (عج)ادامه داد : از نظر اسلام خانواده ای مطلوب است که زن و شوهر هر دو همسو با اسلام و دین الهی باشند و خانواده در تراز اسلام و انقلاب اسلامی که مقید به اجرای احکام دین مقدس اسلام باشد و قطعا در چنین خانواده‌ای فرزندانی رشد خواهند کرد که دین و ائمه ما به عنوان فرزندان صالح از آن یاد می‌کنند و هم خداوند و هم خود اعضای خانواده از این خانواده راضی خواهند بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار