خبرهای داغ:
مسوول بسیج خواهران ناحیه مقاومت بسیج کاشان گفت: ۱۷۰ اثر شامل ۱۴۰ دست لباس و ۳۰ طرح به دبیرخانه دومین رویداد ملی فرهنگی و هنری فردخت ارسال شده است. از این تعداد، ۸۰ اثر برگزیده از ۲۴ تا ۲۹ مهر در نمایشگاه خانه تاریخی طباطبایی‌ها در معرض دید عموم قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۳۸۳۹۷۱
|
۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کاشان، مسوول بسیج خواهران ناحیه مقاومت بسیج کاشان گفت: ۱۷۰ اثر شامل ۱۴۰ دست لباس و ۳۰ طرح به دبیرخانه دومین رویداد ملی فرهنگی و هنری فردخت ارسال شده است.
عادله‌سادات تقاعدیان افزود: از این تعداد، ۸۰ اثر برگزیده از ۲۴ تا ۲۹ مهر در نمایشگاه خانه تاریخی طباطبایی‌ها در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی جذب و تقویت طراحان، دوزندگان، تولیدکنندگان، سرمایه‌گذاران و حامیان فرهنگی بخش تولید ملی را از جمله هدف‌های برگزاری دومین رویداد ملی فردخت برشمرد.
مدیرعامل سازمان فرهنگی رفاهی شهرداری کاشان نیز با تاکید بر لزوم رعایت عفاف و حجاب در جامعه گفت: ترویج فرهنگ فاطمی نقش بسزایی در عفاف و حجاب جامعه دارد و الگوی ترویج این فرهنگ به معنای واقعی فرهنگ عفاف و حجاب در کشور است.
محمدحسین واحدیان، ترویج فرهنگ فاطمی و عفاف و حجاب را موجب تحکیم بنیاد خانواده دانست و افزود: این مهم جبهه نخست جنگ نرم است که دشمن همواره می‌کوشد با آن خانواده‌های ایرانی را متزلزل کند.
وی، تاثیر آسیب‌ها و معضلات فرهنگی را بیش از مشکلات اقتصادی دانست و تاکید کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی به ویژه نهادهای فرهنگی باید به این مقوله توجه کنند.
در آیین اختتامیه دومین رویداد ملی فردخت کاشان که در دانشگاه آزاد اسلامی این شهر برگزار شد، هیات داوران، در رشته «مانتو اجتماع» نجما چمنی مجرد، آسیه تاج امینی، زینب گندمگار و در رشته لباس مجلسی، عارفه بوستانی، راضیه شعبان، نرگس پورقدرت، سارا عرب، زهرا اتباقی، مرضیه چرخچی و ملیکا محمدی را به عنوان برگزیدگان انتخاب کردند.
در رشته‌ لباس مجلسی نیز صدیقه گندمگار و فاطمه بیکی حسن از سوی هیات داوران برگزیده شدند.

هیات داوران در بخش کانکشن‌ها، فاطمه اسماعیلی طاهری، ملیحه زرگرزاده، ایمان دوست، زهرا سبک‌بال و فاطمه شریفی را به عنوان برگزیده معرفی کردند.
در بخش‌های تصویری‌سازی و منتخب مردمی به ترتیب خانم میرترابی و زهرا خوشدلی از سوی هیات داوران انتخاب و جایره ویژه دانش‌آموزی دومین رویداد ملی فردخت کاشان نیز نصیب بانوان میرعلی، عابدی و عبداللهی شد.
اختتامیه دومین رویداد ملی فرهنگی و هنری فردخت با موضوع رقابت طراحی و دوخت پوشش ایرانی و اسلامی سه‌شنبه شب با معرفی برترین‌ها در سالن غیاث‌الدین جمشید دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها