دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور یکی از دلایل وجود مناطق آزاد تجاری و گردشگری در کشور را ایجاد جهش در زندگی مردم دانست و گفت: باید در کشور از وجود مناطق آزاد در راستای گسترش صادرات محصولات غیرنفتی، جذب سرمایه‌گذار و وجود گردشگر نهایت بهره‌برداری را کرد.
کد خبر: ۹۳۸۴۰۵۳
|
۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، دبیر مناطق آزاد کشور و مشاور رئیس جمهور به همراه جمعی دیگر از مسؤولان کشوری و استانی با حضور در گلزار شهدای رشت با آرمان‌های شهدا و امام شهدا بیعت کردند.

دبیر مناطق آزاد کشور در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مردم گیلان در طول ۴۳ از پیروزی جمهوری اسلامی همواره وفاداری خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان داده‌اند، اظهار کرد: گیلان یکی از وفادارترین استان‌های کشور در طول تاریخ به ایران و جمهوری اسلامی بوده و وجود هشت هزار شهید در گیلان نشان دهنده امر است.

سعید محمد با اشاره به دلایل سفر خود به استان گیلان گفت: دلیل انتخاب دومین سفر کاری خود به عنوان دبیر مناطق آزاد کشور به گیلان وجود هشت هزار شهید گرانقدر دوران دفاع مقدس و شهدای مدافعین است. با وجود ۴۳ سال از پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ولی هنوز با وجود ظرفیت گردشگری، دریایی، هوایی و ریلی هنوز از این ظرفیت به درستی در گیلان استفاده نشده است.

وی یکی از دلایل وجود مناطق آزاد تجاری و گردشگری در کشور را ایجاد جهش در زندگی مردم دانست و افزود: باید در کشور از وجود مناطق آزاد در راستای گسترش صادرات محصولات غیرنفتی، جذب سرمایه‌گذار و وجود گردشگر نهایت بهره را برد، لذا یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در مناطق آزاد استفاده حداکثری از این ظرفیت در راستای ایجاد جهش در زندگی مردم است.

دبیر مناطق آزاد کشور با تاکید بر لزوم تکمیل راه‌آهن رشت ـ قزوین در گیلان بیان کرد: گیلان به دلیل همجواری با کشورهای حاشیه دریای خزر و عضو اتحادیه اوراسیا دارای ظرفیت خوبی به لحاظ گسترش صادرات به کشورهای مختلف بوده و نقش راه‌آهن رشت_بندر کاسپین در تحقق این مهم بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش فارس، دیدار با آیت‌الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، دیدار با استاندار گیلان و همچنین دیدار با فرمانده سپاه قدس گیلان از جمله برنامه های اعلام شده مشاور رییس جمهور در این سفر است.
بازدید از پروژه های راه آهن رشت ـ کاسپین در ایستگاه جیرده به پیر بازار، مسیر اتصال راه آهن در محدوده منطقه آزاد انزلی و داخل بندر، اسکله رو ـ رو و موج شکن غربی بندر کاسپین و همچنین بازدید از دو واحد تولیدی در شهرک صنعتی شماره یک و نشست با فعالان اقتصادی منطقه در دستور کار دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در سفر به منطقه آزاد انزلی قرار دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات