خبرهای داغ:

کسب دو رتبه برتر کشوری توسط هنرمندان خوشنویسی شاهرود

شاهرود_هنرمندان خوشنویسی شاهرود دو عنوان برتر ششمین جشنواره دوسالانه ملی خوشنویسی ایران را از آن خود کردند.
کد خبر: ۹۳۸۴۰۶۲
|
۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵

کسب دو رتبه برتر کشوری توسط هنرمندان خوشنویسی شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج، ششمین جشنواره دوسالانه ملی خوشنویسی ایران در استان قزوین در بخش‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث، نسخ و نقاشی خط ۲۶ مهرماه به کار خود پایان داد.
رضا مهدیان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود با اعلام کسب دو رتبه برتر کشوری توسط هنرمندان شاهرود گفت: مجید سعید کافی در بخش نسخ رتبه اول و فاطمه حسنی در بخش نقاشی خط رتبه دوم را در ششمین جشنواره دوسالانه ملی خوشنویسی ایران به خود اختصاص داد.
یادآور می‌شود، در این دوره از جشنواره ۱۱۴۱ اثر به دبیرخانه ارسال شده بود که یک رکود در طول ۶ دوره برگزاری این دوسالانه محسوب می‌شود.
بعد از بررسی این آثار توسط هیئت انتخاب، ۲۵۰ اثر به مرحله حضوری نویسی بخش مسابقه راه پیدا کردند که در رشته‌های نستعلیق، شکسته، ثلث، نسخ و نقاشی‌خط با هم رقابت کردند.
در بخش نمایشگاهی نیز ۲۰۰ اثر برگزیده از ۲۲ تا ۳۰ مهر ماه در سرای تاریخی عالی‌قاپو و نگارخانه بانو در سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین در معرض دید عموم قرار دارد.
نمایشگاه آثار رقابتی ششمین دوسالانه خوشنویسی در مجموعه دولتخانه صفوی واقع در مجموعه دولتخانه صفوی در ابتدای خیابان سپه برگزار می‌شود، همچنین نمایشگاه آثار اساتید و بخش بانوان ششمین دوسالانه خوشنویسی در فرهنگسرای بانو واقع در چهارراه هشت بهشت و نمایشگاه نقاشی خط ششمین دوسالانه خوشنویسی در نگارخانه استاد محصص واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد قزوین در بلوار آزادگان (غیاث آباد) برپاست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها